The name's Bond..., James Bond - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van pienenpeo - WaarBenJij.nu The name's Bond..., James Bond - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van pienenpeo - WaarBenJij.nu

The name's Bond..., James Bond

Door: Joline

20 December 2007 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Weer 1,5 week verder. Wat gaat de tijd toch snel! We zitten op het moment op het tropische Phuket. En dan bedoel ik echt tropisch, het is hier bloedheet en het komt ook afentoe met bakken uit de hemel vallen!!

Na een heerlijke 'vakantie' met pa&ma zijn we afgelopen zondag vanuit Bangkok naar Phuket gevlogen. In Bangkok scheen de zon nog volop, maar helaas bleek Phuket in een regenbui te liggen. We kregen meteen alweer flashbacks naar onze natte tijden in Vietnam toen we weer met poncho en alle raincovers op zoek moesten naar een hostel. Maar uiteindelijk een prima plekje gevonden in Phuket-city. Jammer genoeg was daar alles dicht op zondag, dus hebben we niet veel spannends gedaan daar. De volgende dag zijn we naar Patong beach gegaan met een lokale bus, erg grappig en op topplek uitgestapt. In Patong hebben we eigenlijk weinig gedaan. Een dagje naar het strand, lekker in het shoppingmall ge-windowshopped en gechilled.

Afgelopen vrijdag stond onze laatste (gelukkig!!) tour op het programma. Het alom bekende James Bond eiland waar 'The man with the golden gun' is opgenomen. Dit was een van Leo haar 'must-sees'. Zoals altijd zeggen beelden meer dan woorden dus verwijs is naar de foto's. De tour was top geregeld. Eerst zijn we naar een boeddha-monkey-cave geweest, weer al die stinkaapjes!! Vervolgens zijn we met een longtail naar het James Bond eiland geweest en zijn we als laatste nog naar een drijvend visserdorp geweest. Erg leuk allemaal. Het enige minpunt waren de misleidende foto's van 007-eiland. Op foto's lijkt het namelijk 3 keer zo groot!! Iedereen moest dus een beetje gniffelen bij het aanzien van deze kleine rots, maar ja, hadden we de film ook maar moeten zien van te voren!

Na zo'n dagje ben je natuurlijk heel dorstig en het plan was lekker een pils te gaan drinken... Maar wat bleek... Wegens de verkiezingen van de 24e en rellen bij de vorige verkiezingen, mag er in het weekend geen alcohol worden verkocht!! Waaah, niet leuk dus!!

Het plan was om na Patong naar Phi Phi te gaan, we hadden een fijn resort voor een week geboekt, maar... Dat bleek 48 uur later ineens vol te zitten. Jammer!! Het is bijna hoogseizoen en natuurlijk betekent dat, dat alle prijzen ook nog eens minimaal verdubbelen. Leo en ik hebben dus maar besloten op Phuket te blijven en Phi Phi voor een honeymoon o.i.d. te bewaren.

Afgelopen zaterdag zijn we met de tuk-tuk naar een ander strand gegaan, Karon. Het is een stuk rustiger dan Patong, dus dat is erg fijn. We slijten hier nog onze laatste dagen in een zeer prettig hotelletje. Helaas blijkt Leo ineens overgevoelig te zijn voor zon. Een paar dagen geleden werd ze na een korte wandeling helemaal paars en opgezwollen... Hmmm, not good!! We doen het dus maar even rustig aan met de zon.

Het zit er alweer bijna op en we kijken er erg naar uit lekker in het koude Holland kerst te vieren. Als het goed is (onze vlucht heeft afentoe extreme vertraging, maar de afgelopen dagen gaat het goed) zijn we a.s. maandag om 11.00 weer op Schiphol!!

Tot die tijd nemen we het er nog even van!!

Hele dikke kussen en tot snel!

• 20 December 2007 - 07:22

Marc WPNL:

oh oh ........, ja ja.........wat gaat de tijd toch snel ! Jullie mogen al weer bijna naar huis...na alle ontberingen e.d, en OK, regen is (ook) goed, dan raak je tenminste niet helemaal vervreemd van NL. (wel jammer dat het daar niet koud wordt) Dit is zo'n beetje de laatste up - date ? Als je alleen voor die rots naar Thailand had willen gaan, had de generaal (Bastiaan) je ook wel uit de droom kunnen helpen, hij wist ook te vertellen dattie niets voostelt. (tenslotte is hij ook een doorgewinterde Thailand ganger ?) Joline, ik verheug me op een weerzien, maak er nog een leuke paar dagen van, en geniet ze zolang het kan, want wat mooi voorbij is, komt niet kwaad terug zeggen ze hier wel eens.
    Gr xxx Marc

• 20 December 2007 - 07:39

Nyn:

Jootje en Leo,

wat een gave foto's, ik vind het james-bond-eiland best impressive hoor! Maar ik weet niet zeker of jullie echt wel naar huis willen komen, het vriest hier, echt superkoud!! De eerste marathon op natuurijs is gister al geweest, en 's ochtends moet je je zadel krabben voor je op de fiets kan springen!!
    Maargoed, wel gezellig om je weer te zien Jo, hoewel dat misschien wel pas in 2008 is? Geniet nog even en een veilige terugreis toegewenst!!

Dikke kus, nyn.

• 20 December 2007 - 13:04

Anne:

Wens jullie een goede reis en een fijn
    thuiskomen.Heeeeeel gezellige kerstdagen en een gezond en fijn 2008.Wij hebben jullie zonnige feestdagen wens ontvangen.
    Dank Dank Dank.Zelf gaan wij nu de zon opzoeken in de Caribbean.Tot ziens
    Anne en NAN.

• 20 December 2007 - 13:38

Annelien:

Jeeeeh, Jo is bijna weer thuis! De tijd is echt voorbij gevlogen, ongelofelijk. Wat een mooie dingen hebben jullie allemaal gezien en meegemaakt, echt gaaf! Doen we een pils in de kerstvakantie?!!! Lijkt me top. Een dikke kus, geniet van de laatste dagen en een fijne veilige reis naar huis,

Pien

• 20 December 2007 - 17:24

Astrid:

Hee waar ken ik deze foto's ook alweer van??!!! hahaha, ja die heb ik ook! Wel prachtig toch op het water?! En vonden jullie het niet ontzettend stinken op dat eiland? Nou het eind is in zicht...kerst thuis en dan begint het gewone leven weer...maar hier kun je nog jaren van genieten!!! Enne...reisverhalen worden steeds leuker naarmate ze langer geleden zijn!!!
    Dikke Kus XXX As

• 20 December 2007 - 18:16

Ruben En Claudia:

He miepjes, wij weer terug in koud nederland maar zo lekkerrrrr valt allemaal mee hoor weer naar huis!
    Net of we niet weg zijn geweest maar tijdens de gesprekken heeft hier ook niemand stil gezeten. Dikke knuffel van ons hier doeiiiiiii

• 21 December 2007 - 20:21

Joke En Leen:

Lieve dochters,
    We gaan nu de uren aftellen!
    Heerlijk dat jullie met Kerst thuis zijn. Een mooiere verrassing hadden jullie niet kunnen bedenken. We zijn heel blij dat we een klein gedeelte van jullie "wereldreis" hebben kunnen meemaken. En hoe!!! Twee top weken in Thailand die we nooit zullen vergeten.
    Ongelooflijk wat jullie de afgelopen maanden allemaal gezien/gedaan/meegemaakt hebben. Dat vergeet je je hele leven niet meer!
    Kom veilig (en zonder vertraging!) thuis!
    We gaan er een super Kerst van maken.
    Niet alleen van moeders lekkere hollandse kost genieten (aan al jullie verlangens wordt voldaan), maar ook jullie 2000(?) foto's uitgebreid bekijken. Heerlijke vooruitzichten!!!
    Veel liefs en een dikke kus van jullie trotse mapa

• 22 December 2007 - 15:15

Addy:

Lieve meiden. Het zit er nu dus bijna op. Geniet nog een paar dagen, beleef nog wat en kom dan maar lekker gauw naar huis. Ik verheug me er al op jullie gauw weer in levende lijve te zien. Foto's zijn leuk maar halen het niet bij het echie. Tot ziens dus. Kus!

• 22 December 2007 - 19:19

OOP:

Lieve Meiden,
    Ik hoop dat jullie heelhuids thuis komen,want het heeft wel een beetje lang geduurd !!!!
    Het zal fijn zijn,op de dag na kerst,allemaal bij elkaar te komen,om lekker te eten,ik zie er naaar uit.
    Liefs en een hele grote Kusssss. OOP.

Mini-wereldreis Leonie & Joline Keijzer Vertrek op 6 juli met het vliegtuig naar Moskou. Daar verblijven we 3 nachten om op 9 juli op de Trans Mongolië Express te stappen. We zullen stops maken in Irkoetstk, Litsvianka en Ulaan Bataar. In Beijing stappen we weer uit. Dan verblijven we 2 weken in China (Xi'an, Shanghai, Ghuangzhou en HongKong). Vanuit Hongkong vliegen we naar Sydney om daar 30 dagen met een camper de oostkust te bezichtigen. We blijven daarna nog 2 weken hangen in omgeving Cairns om vervolgens vanuit Darwin naar Bali (Denpasar) te vliegen. Dan hebben we nog ruim 3 maanden de tijd om Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Viëtnam te zien. Op 26 december komen we weer aan in Amsterdam.

Totaal aantal bezoekers 20578