Same same but...different! - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van pienenpeo - WaarBenJij.nu Same same but...different! - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van pienenpeo - WaarBenJij.nu

Same same but...different!

Door: Leonie

29 November 2007 | Thailand, Pattaya

Lieve allemaal,

Het werd weer hoog tijd voor een nieuwe update, dus bij deze....

Nadat we het natte Hoi An hadden kunnen verlaten zijn we met de eerst mogelijke vlucht naar Hanoi gevlogen. Luxe en wat duurder, maar ook de enige mogelijkheid aangezien er geen bussen en treinen bleken te rijden. In Hanoi aangekomen (rond 23.00 uur 's avonds) bleek het wat moeilijker te zijn om een degelijk hostel/hotel te vinden. Geen probleem dachten wij, wij vinden wel wat en met goede moed gingen we op pad. De rit naar de stad toe liep eigenlijk best voorspoedig, maar eenmaal in het "Old Quarter" begon de ellende. Alle hotels waren gesloten (maar dan echt gesloten, rolluik naar beneden en een kettingslot erop). Toch maar een paar rondjes gelopen door de griezelig donkere straatjes en uiteindelijk maar een taxi genomen, die er natuurlijk wel in grote getale rondrijden om toeristen te naaien... Wat dus ook gebeurde, de straatjes zien er allemaal hetzelfde uit en voordat je het door hebt staat de teller op 100.000 Dong (wat nog steeds geen drol is maar toch, het gaat om het idee). Weer uit de taxi gestapt en te voet MET inmiddels wat zwaardere backpacks weer verder. Na weer een tijdje rond te hebben gelopen zonder succes toch maar weer een taxi genomen en dit keer een prijs afgesproken, dat zit toch een stuk rustiger. De goede man heeft uiteindelijk meer dan een uur met ons rondgereden en wel 10 hotels geprobeerd voordat we om 02.00 uur eindelijk helemaal gaar in een wat luxer hotel terecht konden. Dat maar gedaan want het vorige aanbod om de kamer met een Vietnamese man te delen voor de prijs van US$ 20 hebben we toch maar afgeslagen. Dat is net iets te veel om bestolen en/of verkracht te worden vonden wij....Uiteindelijk de volgende dag toch nog in de goede buurt een hotel (met ratten op de kamer er gratis bij!) gevonden en een paar dagen in Hanoi rondgelopen.

De reden van ons bezoek aan Hanoi was natuurlijk Halong Bay. Wederom is de tour die we gemaakt hebben moeilijk te omschrijven en zeggen de foto's meer. Kan er wel bij zeggen dat de dag op de boot helemaal fantastisch was. We hadden ons eigen hutje met badkamertje (en kakkerlakken!) met het mooiste uitzicht wat je kunt bedenken.
De tweede dag had van ons eigenlijk niet meer gehoeven. Dan zat je namelijk nog een dag in een hotel op Cat Ba eiland, wat echt helemaal niets bleek te zijn. Ik ben ook nog helemaal verrot gescholden door de receptionist van het hotel, helemaal gratis en voor niets! Ze wilden namelijk 2 Denen uit onze groep voor iets op laten draaien wat totaal onterecht was en waardoor wij ook bijna onze boot terug naar de beschaafde wereld hadden gemist en de man kon het blijkbaar niet hebben als hij aangesproken werd door vrouwen. Dat, of hij heeft gewoon een ongelukkig leven. Na een hele hoop gezeik was het "probleem" na meer dan een uur eindelijk opgelost en konden we verder. Ze zijn daar erg goed in het afhandig maken van geld. Het lijkt wel alsof ze er een opleiding voor krijgen. Gelukkig hebben we nog net de boot gehaald en konden we weer terug op weg naar Hanoi.

Vanuit Hanoi zijn we weer naar Bangkok gevlogen om daar nog 4 dagen op onze ouders te wachten die we eigenlijk volgens het originele plan in Pattaya zouden ontmoeten. Maar wij zouden geen eervol lid van onze familie zijn als er geen verrassing zou zijn. Wij zijn achter de vluchtgegevens gekomen en hebben ze op het vliegveld opgewacht. Zoals bekenden van ons waarschijnlijk wel verwacht hadden zijn er tijdens het weerzien van beide kanten de nodige tranen van blijdschap gelaten!

Nu zitten we inmiddels met z'n vieren in het drukke, maar eigenlijk toch wel leuke Pattaya (gewoon de andere kant opkijken als er weer zo'n oude viezerik met een jong Thais meisje voorbij komt...). Aankomende zondag gaan we samen nog 6 dagen naar het eiland Koh Samet en dan hebben we nog een dag met elkaar in Bangkok. 2 Weken later zien we elkaar dan alweer in Nederland en zit onze reis er weer op, maar daar denken we nog maar niet aan... Nog wel een kleine laatste verrassing voor pap & mam dat we de 24ste december weer thuis komen in plaats van de 26ste. We zijn dus gewoon lekker thuis met de kerst!

Dit was het weer voor deze keer. Weer bedankt voor alle reacties op de site en andere persoonlijke mails en sms-jes! We kijken er naar uit om iedereen weer te zien.

Liefs,

Pien & Peo

• 29 November 2007 - 08:17

Sidney:

Jammer dat jullie zo genaait zijn in Ha Noi.
    Had mij dan gebeld dan had ik je opgehaald en kan je in mijn huisie overnachten heb 5 verdiepingen dus kan jullie wel ergens kwijt.
    Veel pleezier in Thailand

Gr Sidney

• 29 November 2007 - 08:19

Nyn:

Hi Jootje en Peo!
    wat fijn om weer even jullie ouders te zien, maar wat gaat het allemaal snel! Met de kerst al weer thuis? Wat een gezelligheid. Wat gaan jullie na Bangkok nog doen, voordat jullie naar huis komen? In ieder geval erg veel plezier, geniet nog even van het klimaat, want hier is het nat maar vooral ook erg koud! Tot over 'n paar weken,

dikke kus Nyn

• 29 November 2007 - 11:05

Debbie Haas:

Wat een fantastische foto's zeg van de Halong Bay tja dat staat ook nog op mijn lijstje! WOW En wat leuk dat jullie pa en ma zo verrast hebben tja daar zijn we goed in he in de familie (HIHI). Ik hoop dat jullie echt nog waaaanzinnig genieten met z'n 4e en later nog met z'n 2e voordat jullie weer terug vliegen naar het (op dit moment) natte koude kikkerlandje maaar ook jullie kunnen dalijk denk ik wel beamen there is no place like home!? Holland is zo gek nog niet he???
    Liefsxxx Deb

• 29 November 2007 - 12:37

Janneke:

He ladies, ziet er gezellig uit! Eindelijk aan het bier met jullie vader!! Veel plezier nog en tot volgende maand! xx Jans

• 29 November 2007 - 14:01

JEX:

Heerlijk die foto´s te zien. Jullie hebben straks in Ned. heel wat uren nodig om al die verhalen en foto´s `live´nog eens toe te lichten. Hebben we nog wel tijd voor ons dobbelspel en de bierproeverij? Zorg goed voor jullie zelf en geniet! Liefs van ons.

• 29 November 2007 - 18:51

Anne Uit Diemen:

Ik heb genoten van jullie verhalen en foto;s. En nu happy together wat een enorm leuk einde van jullie reis.Geniet er nog maar even van met z'n viertjes.
    Veel plezier op het eiland koh samet.
    Groetjes voor all of you Anne en Nan

• 30 November 2007 - 17:08

Addy:

Weer een prachtig verhaal en leuke foto's.Dit is vast een fantastische week zo met z'n viertjes. Ik kan mij denk ik vrij goed voorstellen hoe dat zo op z'n Keijzers gaat. Heel veel plezier nog en kom nu zo zachies aan maar weer eens deze kant op.Ik verheug mij daar al op! Dikke kus.

• 02 December 2007 - 01:21

Bibiche:

Hee Leo en Pien,

Ik ben inmiddels ook aangekomen in Singapore! En het is zo gaaf dat ik hier nu woon. Helaas komen jullie niet meer in de buurt, anders had ik jullie graag mijn appartement willen laten zien!

Heel veel plezier met jullie ouders en genietse!

Liefs Bibiche

• 02 December 2007 - 12:06

Femke:

Hey Meiden!

Wat geselliggg dat paps en mams er ook bij zijn!!! Goh de tijd gaat toch wel erg snel nu he? Zeker met z'n viertjes daar. Maar leuk dat jullie even met normale mensen kunnen omgaan en misschien ook wel een kleine beetje luxe kunnen genieten. Ouders moeten hun kinderen toch altijd een beetje verwennen, niet? ;-)
    Doe ze de groeten!

Hoienhe!

Liefs,
    Femke

• 02 December 2007 - 17:01

Martine:

Ziet er allemaal nog steeds goed uit! Lees nog steeds met plezier al jullie verhalen! Heel veel plezier nog!x

• 04 December 2007 - 10:11

Ca:

Ladies sorry een tijdje niks van me laten hoor maar goed ben nog steeds jaloers op jullie, heb het nog steeds super druk en mijn huis is nog steeds niet af dus niks nieuws!! Dat genaaied worden over geld klink me al te bekend in de oren moet ik zeggen@! Maar volgens mij hebben 2 heerlijke weken met je ouders dus geniet ervan en kan niet wachten totdat jullie terug zijn!! Le moeten snel bij kletsen,eten,drinken!!! Dikke xxxx

• 06 December 2007 - 10:49

Marc WPNL:

Oh oh ........... sorry voor de late reactie, maar hier is het (echt!) druk druk druk !! (je zult dat zelf weel zien straks ?) Enne, hoe is dat nou, genaaid worden door een Thai taxichauffeur ? (mag je dan zoenen ook ?), Hoeveel "mooiste uitzichten die je maar kunt bedenken" hebben jullie intussen al gezien vraag ik me af ?, en ik wil je niet teleurstellen, maar als ik jullie was, zou ik toch maar aan de terugreis gaan denken hoor, dat wordt nu echt aftellen ! (dan ga ik morgen nog een frikadelletje eten bij
    Geniet de rest van de reis nog, hou elkaar nog even in gaten, en tot ziens !!
    Gr. Marc