See ya Oz, Salam Bali!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van pienenpeo - WaarBenJij.nu See ya Oz, Salam Bali!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van pienenpeo - WaarBenJij.nu

See ya Oz, Salam Bali!!

Door: Joline

15 September 2007 | Indonesië, Batavia

Lieve allemaal,

Eindelijk weer een berichtje van ons vanuit Indonesië dit keer!! Voordat ik verder ga met vertellen hoe fantastisch het hier is, nog een beknopt verhaal over onze laatste weken in Oz...

Na Airlie Beach en de Whitsunday Islands zijn we vrij snel naar het noorden gereden. Grote afstanden en veel mooie natuur gezien. Helaas nog steeds alleen maar dode kangaroo's langs de weg gezien:(.

Ook weer grote aantallen oude besjes op de campings en helaas geen leuke Ieren of überhaupt jonge mensen meer tegengekomen. We waren dus goed uitgerust tegen de tijd dat we in Cairns polshoogte gingen nemen voordat we nog verder naar het noorden gingen. Avondje gaan stappen en alvast hostel uitgezocht voor de week erop. Prima stappen, maar erg veel jonge, dronken Engelsen (denk aan Spanje/Portugal in de zomer...)

Nog even lekker naar boven gereden naar Port Douglas (leuk kustplaatsje en op schattige camping gezeten) en naar Cape Tribulation. Was een bijzondere ervaring want reden echt 2 meter van het strand vandaan en vervolgens een uur midden door een regenwoud. Erg cool. Eindelijk een levend typisch Australisch dier gezien; 'n Cassowary!!

Vorige week dinsdag de wagen ingeleverd in Cairns en weer met de backpack naar Gilligan's (ons super-de-luxe hostel). Zaten in een mixed dorm van 6 personen. Je voelt 'm al aankomen... Met alleen maar kerels! (Zweeds, Engels, Duits en Chinees/Japans??) Hing een lekker mannenluchtje bij aankomst (alcohol, sokken etc.), maar ach, je neus went er aan. Uiteindelijk ook wel gelachen met 2 van onze 'roomies', maar ook élke nacht gekeerd, zelfs besprongen door een zatte 20-jarige AHDH-er uit Engeland van 1,60m. Niet echt 't type waardoor je besprongen wilt worden... Het hostel was top, grote keuken, TV-room, heerlijke bedden en kamer met balkon. Hebben in Cairns vooral veel gechilled, veel liters Victoria Bitter gedronken én een super coole tour gemaakt.

Weer een hoogtepunt (top-3) beleefd bij het Great Barrier Reef. Leo en ik zijn een dag op 'n catamaran meegegaan en hebben gedoken bij het GBR! Voor mij m'n eerst duik en het viel zeker niet tegen. Erg mooie vissen (Nemo's) en natuurlijk koraal gezien. We hebben foto's gemaakt, maar die zijn nog niet ontwikkeld, de volgende keer waarschijnlijk weer.

Vanuit Cairns zijn we afgelopen dinsdag naar Darwin gevlogen. Leuk klein stadje waar we op onze eerste (van 2) avond al ons kruit hebben verschoten in een Ierse Pub. Was een kerel die echt heel goed gitaar speelde en zong, tja, je had er bij moeten zijn waarschijnlijk. En Heineken in de aanbieding... De volgende dag dus de ergste brakke dag tot nu toe gehad, zelfs een cheeseburger hielp niet.... Wel lekker gechilled in Darwin op onze 'ongemengde' dorm dit keer.

Donderdagnacht zijn we aangekomen op Bali en doorgereden naar Kuta. Het is hier echt heerlijk. We zijn ook weer meteen gewend aan de Aziaten (Indonesiërs zijn wel 'n stuk leuker en aardiger dan Chinezen). Het is ook niet vervelend dat alles hier weer spotgoedkoop is. We zitten nu heerlijk luxe in een Hotel met zwembad, airco, balkon én ontbijt voor nog geen 5,50 euro p.p.!! Ook al lekker tasjes, jurkje en ketting geshopped!

We blijven hier nog tot de 26e want dan vertrekken we weer naar Kuala Lumpur. We ontmoeten hier nog wat vrienden van thuis (Loes & Martijn) en van de Trans Siberië Express (Stan, mail naar jolinekeijzer@hotmail.com). Heel erg leuk dus.

Ik brei er weer een eind aan aangezien het buiten heerlijk weer is en Peo nog lekker bij het zwembad zit en ik jaloers ben!

Hele dikke kussen uit Bali!

• 15 September 2007 - 07:39

Caroline:

hi Leo & Pien,

echt zo leuk om die verhalen te lezen. Ik reis in gedachten mee, en super lief dt jullie even gebeld hadden!!!! Geniet van Indonesie............

xcaro

• 15 September 2007 - 08:37

Daan:

He Leo en Pien,

Ben jaloers op de reizen. Ondertussen weer terug in Nederland en vanaf woensdag alweer aan het werk. Geniet nog van jullie tijd daar. Vanaf nu komen jullie in voor mij bekend terrein, ben benieuwd hoe jullie het vinden.

Kus,

Daan

• 15 September 2007 - 08:42

Linda:

Moppies, looking good, and even better... Little bit jaloers, nederlandse zomer was niet echt toppie.. Hier gaat het leven door. Werken, werken en werken... Vanavond Jordaan festijn, zal een pils op jullie drinken.

kus

• 15 September 2007 - 08:59

Carius:

Lieve Schatten, klinkt weer helemaal fantatisch!!!! Leo ik ben vanaf donderdag op vakantie dan weet je dat kom 8/10 weer terug! Heb een heerlijke verjaardag gehad en lieve dat je eraan dacht! Maar goed kijk weer uit naar jullie volgende verhaal!!! Veel plezier en groetjes aan Loes en Martijn!!! Dikke xXX

• 15 September 2007 - 11:18

Anne:

HI, ooooooooh ik ben JALOERS!! wat een mooie verhalen! Geniet er maar goed van! Vorige week een weekje naar Frankrijk geweest, heel relaxed maar als ik dan jullie verhalen lees....voor het duiken bij GBR! Echt super! Have fun daar!x

• 15 September 2007 - 12:08

Stan:

Hi dames,

Heb inmiddels een mailtje gestuurd naar joline's hotmail met info over onze vertrek en aankomst tijden en waar we verblijven. Wij (Linda en ik) hebben dr mega veel zin in, dus....tot gauw in Bali!!! Dikke kus voor jullie beiden, Stan

• 15 September 2007 - 19:40

Femke:

Wat is het daar gesssssellig!!! :-) Heel veel plezier op Bali! Tegen het einde van het jaar ga ik jullie om tips vragen over het GBR!
    Selamat!

Liefs,
    Femke

• 16 September 2007 - 17:47

Griet:

Nog steeds jaloers...... Gelukig hebben jullie de Cassowary overleefd want dat zijn echt geen lieverdjes!! Geniet van Bali, gaan jullie nog naar de Gilli Islands?

XXXX Griet

• 17 September 2007 - 05:28

Willemijn:

WOW!!!! Wat klinkt het allemaal cool! Zo te lezen genieten jullie als een dolle!
    Ben benieuwd hoe Indonesie is (heb bedacht dat dat mijn huwelijksreis bestemming moet worden (als ik ooit ga trouwene, haha))
    Tot later, liefs Willemijn

• 17 September 2007 - 07:33

Marc WPNL:

Yeah ... see ya (soon) Chrismas is approaching (really) fast !! (sorry ladies, ik wil jullie een niet al te koude douche bezorgen, maar ..........
    Het "mannenluchtje" moet in het niet vallen bij de chinese en trein luchtjes die jullie al gewend waren ? (wellicht verwarren jullie zweet en alcohol met testosteron luchtjes ? Dat is bijna de kat op het spek binden, 2 van zulke G.B.'s met 4 mannen op 1 kamer ! Maar ja, ook dat heb je dan weer eens meegemaakt ! (Ook wel leuk ..... toch ??)
    verder uitsluitend mooie en onuitwisbare indrukken opgedaan !! Kaai veul plezier nog verder, en we lezen het wel weer OK ?
    see ya mate !! Gr. Marc

• 17 September 2007 - 09:06

Janneke:

He ladies,
    weer helemaal leuk! I love Bali!! Heerlijk chillen daar! Veel plezier!
    Gaan we jullie nog meeten in Maleisie?? Laat even weten hoe jullie programma er ongeveer uit ziet, zou wel leuk zijn namelijk!! xx Jans

• 17 September 2007 - 09:46

Nyn:

Hi 'Pien en Peo'!!
    Leuk hoor, weer een berichtje, ik was ook in Port Douglas en het kan ook niet anders dan dat jullie het uber-relaxt hebben gehad daar! Is nu al weer verleden tijd voor jullie, veel plezier in Kuala Lumpur en nu nog even in Kuta!
    Dikke kus vanaf de zwartjanstraat, kus nyn.

• 17 September 2007 - 16:08

Annelien:

Wauw, wat een verhalen, heb even bijgelezen want liep achter door mijn eigen vakantie,maar gaaf allemaal!!! Jo, ben blij dat je weer beter bent,kan je weer echt genieten en een pils drinken.Fotoos zien er mooi uit,prachtig strand!
    Have fun nog!!!
    X Pien

• 17 September 2007 - 16:18

Wens:

Gaaf...............en jaloers..........hier K*T weer. Veel plezier met Loes en Martijn!!Super gezellig!!

xx wens

• 18 September 2007 - 05:47

Ruben En Claudia:

He vakantie gangers, heerlijk he maar plannen blijven maken.
    Jeetje gedoken wat gaaf, zitten nu in Snikouville cambodja en hadden ook deze plannen maar het regent hier al twee dagen snik snik en de zee is te wild dus maar weer verder op pad. Geniet van alles wat nog gaat komen en we blijven jullie volgen doeiiiii groetjes

• 24 September 2007 - 22:15

Marieke:

He Jo!!

ik ben ondertussen ook Oz aan t verkennen!! Ontzettend veel gedoken...en ga moregn Fraser Island verkennen!

Veel plezier in Indonesie!

xx Marieke

• 25 September 2007 - 14:38

Bernd:

Nou nou, wat leuk allemaal, heerlijk om te lezen. Ben net terug van vakantie en (niet onbelangrijk) heb het ook leuk gehad maar niet te vergelijken met jullie. Hier gaat het z'n gangetje dus rommelig net als altijd!! Na een paar dagen (twee) ben weer toe aan vak... !!!
    Dames geniet er maar lekker van want hier is het dus nog steeds hezelfde!!
    Ik ga snel weer wat doen (druk druk) dus anders krijg ik nooit meer vakantie van Bastiaan.
    ter info: as zaterdag gaan we BBQen bij Marc ivm de mooie MUSTAG (roestbak)!@#$% nee zonder dollen een pracht bak.
    Jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn.

De groetjes maar weer!!!

doei doei en XxX