Down Under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van pienenpeo - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van pienenpeo - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Leonie

14 Augustus 2007 | Australië, Byron Bay

Eindelijk weer even tijd om iedereen weer op de hoogte te brengen van onze belevenissen de laatste 2 weken!

Vanaf een heel druk station in Xi'an zijn we voor de laatste keer met de trein vertrokken met als bestemming Guangzhou en uiteindelijk Hong Kong. Al met al is deze reis een beetje moeizaam (weer van ene naar andere station in Guangzhou, de Chinezen houden ervan om je rond te laten lopen) maar prima verlopen. Hong Kong is echt een totaal ander China! Je gaat ook nog steeds door de douane, je hebt er de dollar, het is er netjes en er wordt over het algemeen engels gesproken. Helaas zijn we hier maar een nacht geweest en hebben alleen "The Peak" bezocht. Dit is ook wel denk ik gelijk het mooiste plekje in Hong Kong, wat een uitzicht!

Op 4 augustus kon de reis naar Australië eindelijk gaan beginnen, iets waar we allebei erg naar uit hebben gekeken. Na een korte tussenstop in Kuala Lumpur en alledrie de Spiderman films kwamen we om 08.00 uur 's ochtends in Sydney aan.

Helaas hebben we van Sydney uiteindelijk ook niet echt veel kunnen zien behalve de wijk King's Cross en het ziekenhuis! Pien voelde zich tijdens de treinreis naar Hong Kong al niet zo lekker en dat is eigenlijk alleen maar erger geworden. We hebben alle toiletten op alle vliegvelden en treinstations meerdere malen bezocht, dus je kunt wel raden wat de klachten waren....trouble down under! Pien ging zich steeds slechter voelen en we hebben maar besloten toch naar een dokter te gaan. Dit werd uiteindelijk het ziekenhuis vanwege het late tijdstip en weekend. Een hele ervaring! Aangezien op een zaterdag avond (overal hetzelfde!)nogal wat dronken mensen en junks in het ziekenhuis belanden. Pien is op een infuus aangesloten en haar bloed is onderzocht. Achteraf bleek dit allemaal goed te zijn en werden we na een uur of 2,5 uitgezwaaid door de dokters die blij waren met 2 nuchtere meiden. Pien heeft een zware antibiotica kuur gekregen en moest rust houden. Dat hebben we dus gedaan en daardoor zijn we pas op onze laatste ochtend in Sydney de Harbour Bridge en het beroemde Opera House gaan bezichtigen.

Op dinsdag was het zo ver om ons huis op te gaan halen! Pien voelde zich inmiddels weer iets beter en na een korte rondleiding zijn we gelijk op pad gegaan naar de Blue Mountains. Aan het links rijden was Pien erg snel gewend, al had ze af en toe de ruitenwisser te pakken in plaats van het knipperlicht! (Ik ben hier na een aantal dagen ster in geworden en het staat 01-13 ofzo voor Pien!)
De Blue Mountains waren echt de moeite waard. Een erg mooi uitzicht, maar ijskoud! De eerste nacht in de campervan was even wennen met temperaturen rond het vriespunt!

De volgende dagen zijn we richting het noorden en de warmere temperaturen gegaan en kan ik de dagen goed samenvatten: Opstaan, douchen, ontbijten, alles weer opbergen en vastzetten, route plannen, stukje rijden, boodschappen doen, camping zoeken, alles weer te voorschijn halen, boekje lezen, eten koken, eten, bed weer opmaken en slapen! De campings waren erg rustig en op sommige plaatsen waren we zelfs een beetje eenzaam, na alle drukte in China...

Inmiddels zijn we 1100 km verder in Byron Bay, een erg leuk plaatsje. Het weer is inmiddels een stuk zonniger en de campings zijn drukker en gezelliger. We krijgen het voor elkaar om elke keer een strand camping te vinden en ook dit keer is dat weer gelukt. We zijn de laatste 2 nachten in slaap gevallen met het geluid van zee en een tropisch woud. Heerlijk!

Helaas gaat het met Pien nog steeds niet echt lekker en zijn we gisteren weer naar de lokale dokter geweest. Er worden op dit moment weer een paar onderzoeken gedaan waar we het einde van de week meer nieuws over krijgen. Ze heeft iets in China opgelopen, maar ze weten nog niet goed wat. No worries, ze hoeft niet naar het ziekenhuis en de dokter denkt dat het snel beter moet gaan. Ze heeft weer een nieuwe en sterke antibiotica kuur gekregen, maar toch is het wel erg vervelend voor haar. (Ik moet dus maar in m'n eentje genieten van de Australische wijnen en we gaan keurig elke avond op tijd naar bed!)

Vandaag gaan we weer verder richting het noorden (Gold Coast) kijken wat daar weer allemaal te beleven valt. Tot nu toe hebben we het hier geweldig en genieten we van de witte stranden en blauwe zeeën!

Wederom bedankt voor alle reacties en tot snel!

Liefs Pien en Peo

• 14 Augustus 2007 - 05:07

Daan:

Ha Leo,

Klinkt top allemaal, behalve de ziektes van Pien. Ik leef met haar mee, in India heb ik ook 2 maanden achter elkaar diarrhee gehad. Het gaat uiteindelijk wel over.

Wij vliegen vanavond alweer naar huis en gaan aan het werk. Wanneer kom je weer terug, dan wordt het weer eens tijd voor een drankje in Leen's bar.

Geniet er nog van en beterschap,

Kus,

Daan

• 14 Augustus 2007 - 06:14

Marc:

Pienepienepienepien toch. Je moet wat eerder en meer cola drinken !! (en dat zijn je eigen woorden ?!) Uiteraard is dat maar gein, en hoop ik ECHT !! dat alles weer snel goed met je gaat. Alweer prachtige foto's !! toppie joppie weer.
    geniet er (aangepast) van !!
    Gr. Marc

• 14 Augustus 2007 - 06:24

Colonel :

Kom op Marc weer aan het werk.

Laat Pien en Peo genieten van de fabelachtige scenery.
    en ik weet zeker dat na enkele antibiotica kuren en 1254 buisjes norit het weer helemaal top zal gaan hoor.
    Trouwens thats an order!
    groeten,
    Bastiaan

• 14 Augustus 2007 - 07:06

Jans:

He Leo en Pien,

weer mooie verhalen! Jammer van het ziek zijn, maar mag de pret niet drukken!
    Veel plezier nog en hopelijk tot in Maleisie! x Jans

• 14 Augustus 2007 - 07:06

Bibiche:

Hee Leo en Pien,

Ik krijg bij het lezen van jullie verhalen steeds meer zin om ook te vertrekken. Zoals het er nu naar uitziet, kunnen we elkaar nog steeds meeten in Singapore.

Heel veel plezier Australië en ik hoop dat Pien snel weer beter wordt!

Liefs Bibiche

• 14 Augustus 2007 - 07:52

Hans + Lucy VdL:

Lieve meisjes,
    We genieten van jullie verhalen, wat een prachtige reis maken jullie toch! Het is net of we bij jullie zijn met al die foto's.
    Joline, wees zuinig op jezelf en zorg dat je weer snel de "oude" bent! Leonie, geweldig zoals je voor je zus zorgt!
    Liefs,
    Hans & Lucy

• 14 Augustus 2007 - 08:12

Reporting For Duty!:

Veldmaarschalk de Schipper,
    at your service!
    Ik ben nog altijd onder de indruk van alle avonturen én stik jaloers op wereldreizigers. Alleen de Chinese bijwerkingen ben ik niet zo jaloers op.
    Dat soort veldslagen keer ik de rug toe!
    Veel plezier meiden en beterschap.
    Veldmaarschalk de Schipper over en uit!

• 14 Augustus 2007 - 08:15

Marc:

Hee Bastiaan, ga jij even koffie halen !! ja! (of weie moest er nu nog "iets" goed maken )?

• 14 Augustus 2007 - 08:37

Bernd:

Wat jammer dat het niet zo goed gaat met Pien, maar hopen dat de medicijnen goed hun werk gaan doen!! Ja, aan de andere kant van de weg rijden is echt een nieuwe ervaring, je moet weer nadenken met autorijden dat houd je wakker. En wat is het leuk de verhalen van jullie.
    Maak er nog iets van en we horen weer!!

Doei en XxX

• 14 Augustus 2007 - 09:34

Nyn:

Hi Jo en Leo, wat leuk dat jullie in Aussieland zijn! Ik was ook in Biron Bay, beviel me erg goed! Fijn hoor, gaan jullie ook nog naar Cairns? Dat is echt ultiem relaxt! Jootje, heel veel sterkte meid, hoop dat je gauw kan gaan genieten van het heerlijke leven in Australie, vinden jullie de mensen daar ook zo layed back? Ik hou er wel van, iedereen aardig en heel rustig. Nou, veel plezier daar, dikke kus!

• 14 Augustus 2007 - 16:05

Femke:

He meiden!! Wat lekker daar zeg! Ziet er leuk uit zo'n campertje! Je moet wel even rustig aan doen hoor Pien! Ziek worden is een beetje zonde (en niet goed voor Leo want dan moet ze dubbel zoveel drinken - Haha!).
    Heel veel plezier nog! Ik hou jullie in de gaten, misschien vaar ik nog wel ergens jullie voorbij!

Shanghaineeehhh!
    Femke

• 14 Augustus 2007 - 17:29

Ank Broeders:

Hoi Leonie en Joline.
    Goed om weer iets van jullie te horen. Ik heb de foto aan Peer doorgestuurd.
    Geniet van Australië en sterkte met je gezondheid Leo.
    Groetjes, Ank

• 15 Augustus 2007 - 10:52

Ruben En Claudia:

He miepjes, hier weer een berichtje van jullie 'stalkers' dit keer uit Vietnam.
    Jeetje waren wel even blij om jullie berichtje te lezen maaktje ons beetje zorgen. Goed dat jullie even naar het ziekenhuis zijn gegaan.
    Gaaf de foto's aan het strand en de camper heeeeeerlijk.
    Nou genietse en het is super leuk om jullie te kunnen volgen zo.
    Dikke knuffel van ons

• 15 Augustus 2007 - 11:21

Sidney:

He Meiden,

Jammer Pien dat je ziek bent hoop dat je gouw mag aansterken. Maar laat het de lol niet van je wegneemen en geniet lekker samen van deze trip.
    Leuk om de storie te lezen van jullie ervaring kan er heerlijk van genieten wel raar dat jullie al in Aussie zitten, zit zelf in vietnam Son La vanaf Hanoi ongeveer 3 dagen rijden met een crossmotor( je moet het maar lezen binneekort op de site van me www.sidney69.waarbenjij.nu ) echt ben met een Guide ongeveer 10 a 12 dagen op pad ongeveer 2500 km door de mountains bij lokale bevolking slapen in de fucking nower echt top geweldig.
    Maar oke genoeg over mezelf een iedergeval lekker genieten en een hoop gezondheid vooraal Pien.

Gr Sidney xx

• 15 Augustus 2007 - 17:24

Stan:

Heyy meiden,

gelukkig, eindelijk weer n berichtje van jullie!! Beetje jammer van de problemen "down under" bij Pien, maar ach t kan altijd nog erger moet je maar denken. Gave foto´s; ziet dr allemaal errug relaxt uit zo met zn 2tjes in die camper. Alleen vraag ik me af waarom jullie nog geen locale surf dude hebben gevonden om voor jullie te koken???? Maar goed, dat komt dan misschien nog wel. Pien, snel weer beter worden, geniet van jullie tripje bij de Aussies en ik hoop tot eind september ergens in Bali. O ja, wat ook leuk is: allemaal die reacties en mailtjes van allemaal "oud-transmongolie expressers" op elkaars reis-sites. Heel bijzonder!! Groeten enzo van Stan (ben op dit moment aan t werk en t is weer helemaal nix...)

• 15 Augustus 2007 - 22:14

Moeder Joke:

Wat zouden we graag even bij jullie om een hoekje kijken!!!
    Don't worry, we wachten rustig tot Thailand en genieten gewoon van jullie geweldige foto's.
    Liefs en dikke kus
    jullie moedertje

• 16 Augustus 2007 - 03:31

Carius:

Ladies wederom ben ik weer jaloers!!! Ik zou het maar lekker lang vol houden daar.... Heel veel plezier nog daar en Pien succes met je ziekte!!! Dikke x CA

• 19 Augustus 2007 - 11:03

Addy:

Hi meiden, deze week jullie kaart uit China ontvangen. Voel me vereerd! Bedankt!Het is nog steeds genieten van jullie verslagen en foto's. Joline, hoe gaat het nu met jouw personal down-under, nog steeds de wijn voor Leonie en voor jou de kurken?Sterkte voor allebei en tot de volgende keer maar weer. Liefs!