Sprinkhanen & Hotello's - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van pienenpeo - WaarBenJij.nu Sprinkhanen & Hotello's - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van pienenpeo - WaarBenJij.nu

Sprinkhanen & Hotello's

Door: Leonie

16 Oktober 2007 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal!

Zoals Pien in haar vorige bericht al aangaf "bestemming bereikt"! Zo voelden we ons allebei bij aankomst in Bangkok.

Op een van de eerste dagen hebben we een express boot richting de tempel van Wat Pho genomen (Bangkok wordt niet voor niets het Venetië van Azië genoemd) om de grootste Boeddha van Thailand te kunnen bezichtigen. Helaas waren wij allebei helemaal vergeten om een shirtje met mouwen of een omslagdoek mee te nemen en mochten we van de tempel een heel mooi fleurig "gordijntje" lenen. De liggende Boeddha was zo immens groot dat Pien er in eerste instantie gewoon voorbij liep. Indrukwekkend. Door de volgende redenen hebben wij besloten maar een tempel te bezichtigen:
1) De bloedhitte, met af en toe een goede stortbui,
2) Ons motto "je kunt aan de gang blijven" en last but not least,
3) Die verplichte "gordijntjes" en rokken die we elke keer moesten huren.

Na een dag rust met wederom erg veel regen hebben wij met een tour de Floating Market van Damnoen Saduak bezocht. Erg leuk om te zien wat er allemaal op die kleine boten verhandeld wordt. Sommige hebben zelfs kleine BBQ's op hun bootje gebouwd en zitten op hun gemakkie van alles te braden. Na een klein half uurtje in het bootje rond te hebben gevaren (lees: wet van de sterkste, de boten varen bijna door elkaar heen) hebben we nog even tijd gehad om rond te lopen en wat foto's te nemen.

Op vrijdag avond waren we een gezellige engelse kerel tegengekomen waar we lekker mee hebben zitten bieren. Met hem afgesproken om op zaterdag naar de Chatuchak weekend market in Bangkok te gaan. Deze markt wordt ook wel de moeder der markten genoemd (terecht denken wij met 15.000 stalletjes). Met nog een beetje trillerige benen in de lokale bus gestapt en ons te verbazen over de uiteenlopende spullen die op de markt verkocht worden. Van planten tot puppies, van soepjes tot lampen. Ik heb het geduld van een boeddha als ik weer terug ben!

Uiteindelijk zijn we iets langer dan gepland in Bangkok gebleven omdat we wisten dat Jans & Lau ook nog zouden komen. We zijn lekker uit eten geweest (Pien is helemaal van "straatvrees" af en wil alleen nog maar bij straattentjes eten...) en hebben daarna een biertje gedronken onder een oude benzine pomp! Ja, je leest het goed! Te grappig, 's avonds worden klapstoeltjes en tafeltjes tevoorschijn gehaald en wordt alles opgeleukt met een kaarsje hier en daar en je hebt een benzine pomp kroeg! Terwijl we daar zitten komen we nog een paar oude bekenden van de hotelschool tegen en hebben we het feestje verplaatst naar het VW-busje omgeturned tot bar. En jawel, als klap op de vuurpijl heeft Pien daar een portie sprinkhanen besteld en er eentje opgegeten!!!!!!!! Smaakte naar pinda's zei ze, gaat lekker bij een Tequila Daisy cocktail. Zie de foto's voor bewijs! Applausje waard!

We hebben dus weer genoeg meegemaakt in een weekje tijd en kijken er nu alweer naar uit om voor onze terugweg naar huis nog even lekker te gaan shoppen in Bangkok (en misschien toch nog een tempel te bezoeken...). Inmiddels zijn we na een lange busreis van 12 uur aangekomen in Chiang Mai en staan hier weer allerlei avonturen op ons te wachten! Daar volgend bericht door Pien weer meer over.

Voor nu was dat het weer. Heel veel liefs en tot snel.

Pien & Peo

• 16 Oktober 2007 - 07:56

Daan:

Ha Leo,

Jij hebt ook altijd geluk. Je bent op wereldreis én je mag uit eten met Guust van der Eijnden, bofkont!!

Is 't verder leuk?

Groetjes,

Daan

• 16 Oktober 2007 - 08:02

Hubert:

hey! kijk eens ik ben de eerste..
    lachen dat jullie het zo naar je izn hebben inderdaad gaaf dat shell tankstation, veel plezier in chang mai!!!!!

• 16 Oktober 2007 - 08:05

Marc:

wow wow wowwwww......... jullie drinken wel erg veel bier istnie ?(begrijp me niet verkeerd he, da's toch wel gezellig en lekker hoor !!)Jullie maken er maar lekker een feestje van !! (en dat lukt jullie aardig als ik de foto's bekijk).
    de kleine BBQ's zouden helemaal Bastiaan zijn "ding" zijn !!
    Gaan jullie ook nog nieuwe dingen doen/bekijken/ervaren ?... Want je weet het he, Ga niet daarheen waar het pad je brengt, maar ga daarheen waar geen pad is en laat een spoor achter ......

Veel plezier nog, en wellicht tot ziens .
    Gr.
    Marc

• 16 Oktober 2007 - 09:12

Femke:

Geweldig!! Die sprinkhaan!!
    Veel dezelfde dingen als wij hebben gedaan in Bangkok, grappig om weer terug te zien! Hebben jullie ook nog van die kleine centjes bij die boeddah in die bakjes gegooid? Brengt geluk zeggen ze. En als je van de straattentjes kunt eten dan ben je een echte reiziger! Leuk hoor! Chiang Mai, daar heb je die overdekte night market, ook hele leuke straat tentjes met heerlijke grote verse garnalen!! Recht daar tegenover kun je je ook nog laten verwennen met een massage. Lekkuh! Geniet verder! Ik volg jullie verhalen hier aan boord. Varen nu in Nieuw Zeeland. Al plannen waar jullie volgende avontuur naar toe gaat?

Liefs!

• 16 Oktober 2007 - 13:45

Jans :

He ladies,

was weer gezellig!!! Hoe was de busreis?? En al geshopt op de night market? Wij hebben vandaag de fietstour door BAngkok gedaan, echt geweldig! Veel plezier nog! xx Jans

• 16 Oktober 2007 - 15:09

Hanna:

Ja, ja,
    sprinkhanen & hotello's: je komt ze overal tegen!
    Cheers vanuit NL,
    dikke puun

• 17 Oktober 2007 - 02:32

Carius:

JAJA waar kom je geen hotello's tegen!! Maar ik ben weer helemaal up to date!! Nog steeds super leuk! Vacantie was leuk wel lekker om 2 1/2 week alleen met Sander te zijn. Is ons wel bevallen. Maar Le zal je wel weer een meiltje sturen@!!! Ladies nog heel veel plezier daar en tot snel begin jullie wel te missen!! Dikke XXXXX Ca PS Ben ook jaloers op alle mensen die jullie hebben gezien!

• 17 Oktober 2007 - 12:04

Bernd:

Helemaal geweldig!! en die pinda's?? Het eten ziet er super uit en zal wel heerlijk smaken. Bastiaan vertelde al dat dat zo goed en lekker was (heb nu het water in mijn mond). En het moet gezegt, jullie zien er geweldig uit en stralen helemaal van alle belevingen.

Dames maak er nog iets van en denk aan de laatste regel die Marc heeft geschreven.

Gr Bernd

• 22 Oktober 2007 - 12:35

Mariel:

hi ladies

Ben weer even bijgelezen.....
    Super verhalen, leuk ook om mijn eigen herinneringen weer op te halen!!

Hoorde van Jans en Lau dat alles goed met jullie gaat en dat het errug gezellig is geweest!!

Geniet nog van de luxe van t backpacken ;) veel plezier
    Liefs Mariel

• 22 Oktober 2007 - 15:45

Addy:

Hi lieverds, ik was jullie even kwijt maar dankzij Joke is dat probleem ook weer verholpen en kan ik jullie gelukkig weer volgen. Het blijft genieten! Pinda's zie ik nu toch in een ander licht! Tot de volgende keer. Kus.

Mini-wereldreis Leonie & Joline Keijzer Vertrek op 6 juli met het vliegtuig naar Moskou. Daar verblijven we 3 nachten om op 9 juli op de Trans Mongolië Express te stappen. We zullen stops maken in Irkoetstk, Litsvianka en Ulaan Bataar. In Beijing stappen we weer uit. Dan verblijven we 2 weken in China (Xi'an, Shanghai, Ghuangzhou en HongKong). Vanuit Hongkong vliegen we naar Sydney om daar 30 dagen met een camper de oostkust te bezichtigen. We blijven daarna nog 2 weken hangen in omgeving Cairns om vervolgens vanuit Darwin naar Bali (Denpasar) te vliegen. Dan hebben we nog ruim 3 maanden de tijd om Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Viëtnam te zien. Op 26 december komen we weer aan in Amsterdam.

Totaal aantal bezoekers 20591