Angkor Wat? - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van pienenpeo - WaarBenJij.nu Angkor Wat? - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van pienenpeo - WaarBenJij.nu

Angkor Wat?

Door: Leonie

01 November 2007 | Cambodja, Phnom-Penh

Lieve allemaal,

Waar waren we ook alweer gebleven? O ja, Luang Prabang, Laos. Om 08.00 uur 's ochtends vertrok onze bus richting Vang Vieng. Dit dorpje staat eigenlijk om twee dingen bekend en dat zijn het "tuben" (op een grote rubberen band een rivier over drijven en dan onderweg stoppen bij barretjes aan de oever (of omgekeerd) en de serie Friends, die echt in elk schuurtje wat zichzelf een restaurant mag noemen wordt gedraaid. Na aankomst in wederom een mottig ruikend maar prima hostel zijn we dan ook gelijk maar het stadje gaan verkennen en een paar afleveringen Friends gaan kijken. Na het nuttigen van een aantal biertjes met de Australische dames hebben we het tuben voor de volgende dag geboekt. Het in de band komen zag er voor mij erg makkelijk uit...maar was in werkelijkheid een grap. Ik liet mezelf in een plas modder vallen en zat helemaal onder. Pien die aan wal stond vond dit natuurlijk allemaal erg geestig en deed ook geen moeite om zich in te houden. (Achteraf bleek dat ik haar nog zou terug pakken die dag). Na zo'n anderhalf uur drijven kwam dan eindelijk de eerste bar van velen in zicht. Een korte stop gemaakt en een plons in het water gemaakt vanaf een klein kabelbaantje. Daarna verder op zoek naar lunch en een nog gezelliger barretje. Daar binnen gehaald bleek dat je daar een nog grotere plons kon maken en dit zag ik eigenlijk wel zitten. Pien had vooraf al allemaal slappe smoesjes maar is er uiteindelijk wel afgesprongen! En hoe....de blauwe plekken zijn vandaag (na bijna een week) nog zichtbaar, arm schaap! In ieder geval hebben we een topdag op de tubes gehad.

Na Vang Vieng was het tijd om weer verder te gaan richting de hoofdstad Vientiane. Behalve dat onderweg ernaar toe de A/C van de bus in brand stond was hier niet veel te beleven en hebben we gelijk besloten weer door te gaan naar Pakse. Eerst nog even een ticket Pakse-Siem Reap kopen waar we ook niet echt gelukkig van werden. E-tickets bestaan hier niet en het is blijkbaar vreemd als een reisbureau geen tickets meer kan uitprinten omdat ze op zijn...Ook nog het geluk dat de dag daarvoor de prijzen omhoog gegaan waren en dat we met de lokale munteenheid kip konden betalen. 1.900.000 kip wel te verstaan! (Voor een kort maar gelukkig moment konden wij ons miljonairs noemen...dat merk je ook wel aangezien de pinautomaat beschermd wordt door een man met een AK-47, of hoe ze ook heten). Uiteindelijk is alles gelukt en konden we weer uitkijken naar een busreisje van bijna 10 uur.

Helaas was het alweer tijd om het mooie Laos weer gaan te verlaten en vertrokken we vanuit Pakse van een soort schuur met landingsbaan met een klein vliegtuigje naar Siem Reap, maar niet voordat Pien de vergeten zakmessen nog even achter de schermen in onze backpack mocht gaan stoppen. De vliegveld controles zijn hier iets minder scherp!

Inmiddels zitten we dus in Cambodja en hebben we vandaag Angkor Wat bezocht. Om 05.00 uur stond Lien, onze privé chauf voor de dag, op ons te wachten om ons in zijn tuk-tuk naar de tempels te brengen en zonsopgang te gaan bezichtigen. Ik denk dat het niet mogelijk is om te beschrijven hoe mooi en groot deze tempels eigenlijk zijn (zie foto's en/of Lara Croft...). Kan je wel vertellen dat we erg blij zijn dat we de route omgekeerd (Ruben & Claudia, bedankt!) hebben gedaan en dat we zo vroeg weg zijn gegaan. We hebben volgens mij tot een uurtje of 10.00 de grote bussen kunnen ontwijken.

Last but not least moet ik niet vergeten te vertellen dat onze dierenvriend Pien vandaag de schrik van haar leven heeft gehad door een douche met een gecko en had ze het gevoel in een drol te zijn gestapt toen ze een kikker dood trapte...Tja...

Dikke kussen en tot snel maar weer.

Liefs,

Pien & Peo

• 01 November 2007 - 07:24

Marc WPNL:

Angkor wie ?
    Tjonje jonge jonge,jullie moakuh wel veul mee istnie ?
    Maar ik ga ervanuit dat de tube's ook some sort of anker hebben om te stoppen ?
    jullie lunchen en barren wat af daar, dat wordt echt ontwennen back in good old Nederland vrees ik zo.
    Maar bennou een beetje voorzichtiger op het vervolg van de reis, anders kun je straks niet eens bij WPNL komen Pientje !!
    die blauwe plekken zien er niet goed uit ! IK (!!) zou de barbershop geprobeerd hebbn ! Lijkt me een eenmalige ervaring, je weet dat je alleen spijt krijgt van dingen die je niet gedaan hebt he, (dit is dus een van die dingen waar je nog wel eens aan zult denken ............... denkik.
    Jullie zien er gessellig goed uit overigens, dat reisje doet jullie geen kwaad !!
    Zaten er geen enge vissen in die rivier ?
    (neefjes van de zuidamerikaanse piranha of zo ?)
    Maar alles was wat daarzo ?
    Geniet nog van de reis en wellicht tot ziens,
    Gr + xxx Marc

• 01 November 2007 - 07:35

Daan:

Ha Leo,

Leuk om te zien dat jullie in Cambodja zitten, was veruit mijn favoriete land. Waar aan jullie nog naartoe daar?

Als ik jou was zou ik Sihanoukville mijden, daar zitten muggen met enge ziektes :-).

Veel plezier nog,

Kus Daan

• 01 November 2007 - 12:19

Jans:

Wow, ziet er echt onwijs gaaf uit!!! Veel plezier weer! xx Jans

• 01 November 2007 - 18:35

Anne:

Hi, wat cool allemaal!! heel leuk want deze route heb ik dus ook gedaan!!! Vooral aan Vang Vieng mooie herinneringen, Lokke en ik hadden de finish gemist....en dreven toen bijna naar zee, 'gered' door een lief mannetje..!! have fun@x

• 02 November 2007 - 09:05

Bernd:

Dames, het is weer leuk maar dat eten en drinken (vreten en zuipen bedoel ik) en hoeveel tempels waren het???
    Ik kan het ook niet meer bijhouden maar wel toppie allemaal.

have fun en tot ziens

Gr Bernd
    XxX

• 08 November 2007 - 13:04

Alice Breet:

Hallo lieve schatten,
    Van Joke hoor ik alle verhalen en van de week heb ik het hele verslag van jullie hele reis gekregen. Ik heb het in één keer uitgelezen. Fantastisch!!! Jullie zijn goed voor een reisbureau. Genieten jullie maar lekker. Wat fijn dat jullie Joke en Leen weer zien. De tijd begint alweer op te schieten, nog een paar weekjes. Bedankt voor jullie leuke kaarten.
    Een hele dikke pakkerd van tante Alice

• 10 November 2007 - 22:38

Joke En Leen:

Lieve dochters,
    Hotel Mama ***** bevestigt hierbij jullie reservering van 2 luxe kamers all inclusive (excl. housekeeping!).
    Aankomst: 2e Kerstdag, vertrek:01-04-08?

Tot heel snel!
    We kijken naar jullie uit!
    Dikke kus,
    mapa

• 11 November 2007 - 15:55

Marielle:

Hi Ladies

wederom leuke verhalen...het tuben is inderdaad echt gaaf...

Veel plezier nog!!

x Mariel

• 23 December 2007 - 13:41

Griet:

Loop beetje achter met lezen maar ik lees het allemaal wel hoor!Fantastische verhalen, mijn backpack wil ook weer daarheen!!!!

Mini-wereldreis Leonie & Joline Keijzer Vertrek op 6 juli met het vliegtuig naar Moskou. Daar verblijven we 3 nachten om op 9 juli op de Trans Mongolië Express te stappen. We zullen stops maken in Irkoetstk, Litsvianka en Ulaan Bataar. In Beijing stappen we weer uit. Dan verblijven we 2 weken in China (Xi'an, Shanghai, Ghuangzhou en HongKong). Vanuit Hongkong vliegen we naar Sydney om daar 30 dagen met een camper de oostkust te bezichtigen. We blijven daarna nog 2 weken hangen in omgeving Cairns om vervolgens vanuit Darwin naar Bali (Denpasar) te vliegen. Dan hebben we nog ruim 3 maanden de tijd om Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Viëtnam te zien. Op 26 december komen we weer aan in Amsterdam.

Totaal aantal bezoekers 20594