Hot & Smelly China! - Reisverslag uit Xi'an, China van pienenpeo - WaarBenJij.nu Hot & Smelly China! - Reisverslag uit Xi'an, China van pienenpeo - WaarBenJij.nu

Hot & Smelly China!

Door: Joline

Blijf op de hoogte en volg

31 Juli 2007 | China, Xi'an

Beste lezers,

Hier weer een teken van leven uit China. Alweer afgelopen vrijdag zijn we aangekomen in Xi'an. Om het hele verhaal compleet te maken eerst nog een korte beschrijven van onze laatste dagen in Beijing.

Na het beklimmen van de Chinese muur en het rondfietsen in Peking hadden Leo en ik een paar rustdaagjes ingepland.

Dinsdagavond zijn we met onze reisgenoten (Ruben, Claudia, Ank, Sjef, Stan, Barbara, Sidney, Rob & Rey) van de Trans-Mongolië Express Peking eend gaan eten. Hmm, Ik hou niet zo van eend... Daarna op zoek gegaan naar een karaokebar en echt m'n droom werkelijkheid zien worden. Een kamer voor 10 man voor +/- 15e met een tamboerijn, sambabal en een super collectie aan heerlijke meezingers!! Natuurlijk heb ik m'n standaard Let it be gezongen en nog een paar golden-oldies (zie ook foto's). Nog een Hans gedronken om de reis af te sluiten en weer terug naar het hostel.

De volgende dag stond in het teken van het kopen van treinkaartjes. Om een heel lang verhaal kort te maken. We hebben ruim 2 uur gezocht naar een reiskantoortje en na twee bezoeken en een paar telefoontjes eindelijk kaartjes geregeld voor Xi'an.

Donderdag met de metro (waah!!) naar het station en daar op de trein gestapt. Heerlijk airco en op het eerste gezicht prima medepassagiers (2 Chinese zakenlieden). Later bleken ze erg goed te zijn in keiharde scheten laten en hard kreunen tijdens de nacht... Hmm, apart... Na een onrustig nachtje in de trein door ons hostel netjes opgehaald bij het station.

Bij aankomst bleek dat er maar voor een avond plek was, dus meteen weer op zoek naar een nieuw hostel. De kamer waar we zaten was lekker chinees (vochtig en een vreemde odeur). 's Avonds een onverwacht leuk samenzijn met een Oostenrijks stel, 'n Engelsman, 'n Amerikaanse en 2 Hollanders. Zie wederom de foto's.

Claudia & Ruben (onze vaste stalkers sinds Moskou) kwamen de 2e dag ook aan in Xi'an. We hadden dus afgesproken met hun naar het Terracotta leger (TL) te gaan. Dat was op zondag. Na een verkeerde bus te hebben gepakt en 2,5 uur later kwamen we aan bij het TL. Tegelijk met nog 10000 andere toeristen. Uiteindelijk viel het mee met de drukte en hebben we heerlijk op ons gemak de terracotta soldaten etc bekeken. Is echt erg indrukwekkend als je weet dat het allemaal voor 1 kerel was! Zie foto's.

Die avond konden we in ons oude hostel de treinkaartjes ophalen. Nog even geld pinnen om ze te betalen, maar dat liep iets anders dan gepland... Bij de 6e pinautomaat kreeg Leo d'r pasje niet terug... Alleen een foutmelding in het Chinees met een groot uitroepteken... Klein panic-attack... Ik dacht dat het kwam omdat Leo d'r code verkeerd had ingetyped (de cijfers zitten hier ondersteboven) dus dacht, ik pin wel even. Nou, niet zo'n goed idee, want ook mijn pinpas werd ingeslikt!! Hmm, niet best... Ik zag er de humor nog wel van in, maar zuslief begon al fysiek geweld tegen de pinautomaat te gebruiken (heb daar helaas geen foto van!) Uiteindelijk erachter gekomen dat er wel vaker een internationale pas wordt ingenomen en de volgende dag met paspoort en het bonnetje onze pinpassen weer terug gekregen. Eind goed, al goed. En we hebben weer voor wat lachende chinezen gezorgd.

De treinkaartjes opgehaald, helaas duurder en een ander tijdstip dan verwacht en nog even naar de Little goose Pagode. Niet echt heel boeiend moet ik helaas zeggen. Ik ben lekker ergens gaan zitten terwijl Leo de mooie kiekjes heeft genomen. Ik ben nog met een paar Chinese zusjes op de foto geweest. Die liepen al een tijdje om me heen te dartelen en hadden eindelijk de moed bij elkaar geraapt om te vragen of ik met ze op de foto wilde. Aardig gek! Haha.

Om ons samenzijn met Claudia & Ruben af te sluiten zijn we nog bij een echt chinees restaurant gaan eten gisteravond. Ca, helaas was de Japanner al dicht! Erg gezellig en apart gegeten...

Nu hangen we nog even in het hostel rond en vertrekken vanavond richting Guangzhou. Daar overnachten we 1 nacht en vertrekken we donderdag naar Hongkong. Even de vliegtickets ophalen en dan is het vrijdag zo ver!! AUSTRALIA!!

Natuurlijk gaan we vanuit Australië weer meer van ons laten horen. We zijn blij dat we weer even naar een westers, koel land kunnen waar iedereen ons verstaat en de mensen niet naar je kijken of je van een andere planeet komt. Dat was het dus waarschijnlijk voor China! Xie Xie!

  • 31 Juli 2007 - 07:59

    Bernd:

    Dames, geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken, echt super!! Het zijn zo te zien wel geweldige avonden met een hoop bier en muziek (zijn we de lijn vergeten?). Waarom heb jij hier in Drunen nooit "let it be" gezongen?? Is het een optie om je bij IDOLS aan te melden?! Ik moet jullie zeggen dat de verhalen die jullie schrijven erg leuk zijn om te lezen, ga zo door! Nou de groetjes weer en tot sinas!!!
    XxX Bernd

  • 31 Juli 2007 - 12:15

    Stan:

    Heeey dames.

    Ni Hao!!! Inmiddels alweer n paar dagen terug in Nederland. Eerst maar ns genoten van wat "quality time" met mn eigen meisje. Was heel hard nodig na 3 weken!! En nu dus maar ns de sites checken van mn reisgenoten in Rusland en China. Het lezen van de diverse berichtjes brings back n heleboel gave herinneringen. Wat heb ik gelachen zeg in die karaoke bar!! Hebben t trouwens donderdags nog ff n keertje dunnetjes overgedaan samen met Rob+Ray en Ruben+Claudia. Die keer geen karaoke bar maar wel de pass-by bar en n bezoekje aan "Bar Street". Leek daar wel de wallen maar dan zonder die "schaarsgeklede gewillige vrouwtjes". Maar goed, zal vanaf nu jullie site regelmatig gaan bezoeken. Volgens mij hebben jullie mijn outlook adres dus mochten jullie iets persoonlijks kwijt willen dan lees ik t wel. Heel veel plezier nog in China en daarna in Australie. En uiteraard houden we contact zodat we in Bali n keer kunnen afspreken. Tot horens,
    dikke kus voor jullie beiden. Stan
    Ps: leuke foto trouwens en ik vind dat deze "pet" mij beter past dan die andere...

  • 31 Juli 2007 - 15:21

    Femke:

    He Pien en Peo!!! Heb eindelijk al jullie verhalen gelezen en de foto's gezien. Wat geweldig zeg!! Echt leuk om te lezen en te zien waar jullie uithangen. Mijn ervaringen met Chinezen was alleen op zakelijk gebied (gelukkig). Ik zal ook niet vooraan staan in de rij als ze gratis tickets uit gaan delen maar met jullie verhalen en foto's zie ik toch ook wel positieve dingen! Indrukwekkend! Wij komen net terug van een maand Indonesie. Zijn in Sulawesi geweest en de laatse week gechilld op Bali. Tegen de tijd dat jullie die kant op gaan dan vertel ik wel wat meer. Ook zeer de moeite waard, maar wil het nog niet over de schoonheid van accomodaties en wc hebben.... Bleeh! Maar goed, dat hebben jullie al ervaren! :-)
    Geniet nog lekker van alles daar. Ik kijk met plezier uit naar de volgende foto's en verhalen!
    Liefs, Femke

  • 31 Juli 2007 - 15:53

    JAns:

    He dames, wederom super leuke verhalen! Zie jullie al helemaal gaan daar in dat CHina met al die lekkere geuren, karaoke en natuurlijk voldoende Hans!!
    Meiden een fantastische reis die jullie maken en heel leuk om ervan mee te mogen genieten!

    Heel veel plezier in Australie!!

    x JAns

  • 31 Juli 2007 - 16:56

    Ank Broeders:

    Ik volg jullie met belangstelling en soms jaloers op nog zo'n mooie reiservaringen.
    Nederland is wel heerlijk fris en helder na Shanghai. Heeft ook wel weer wat.
    Met Bassie is alles OK. Hij is ons fotoboek aan het samenstellen. Veel plezier in Hongkong.
    Groetjes, Ank (Robin)

  • 31 Juli 2007 - 18:00

    Anne En NAn:

    DIT IS ECHT GENIETEN VOOR JULLIE wIJ HEBBEN JULLIE VERSLAG EN DE FOTO;S GELEZEN EN GEZIEN.ECHT heel mooi en leuk natuurlijk. Wij blijven jullie volgen geniet er maar van dit doe je denk ik maar een keer???? tenminste met z;n tweeen?? groet uit diemen en friesland.

  • 31 Juli 2007 - 20:01

    Ray:

    Hee toppers,

    Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat en jammer dat ik alweer zo snel gewendt ben geraakt aan het Nederlandse werkritme. Ga het weekend wel met een vriendin naar Antwerpen, maar dan ga ik waarschijnlijk pas over 3 maanden weer eens een weekkie weg. Valt ook wel onder de term 'jaloezie'.

    Als in Hong Kong, Australie of Nieuw Zeeland hulp nodig hebben, dan weet ik eventueel nog wel adressen. Maar dan verneem ik dat wel.

    Erg veel plezier en ik houd jullie site in de gaten.

    Groet,

    Ray

  • 02 Augustus 2007 - 11:17

    Ruben En Claudia:

    Jaja daar zijn we weeeeeeeeeeer hhaaha, waren even benieuwd of jullie treinrit goed was gegaan en of jullie opgelucht in Hong Kong zitten.
    Wij nu in Guillin super mooi, moeten ook naar Guanzhou om visum voor Vietnam te regelen dus ja we konden het niet meer redden om jullie op te wachten hahaaha als jullie goeie hostel tip hebben we gaan er volgende week naartoe.
    He rustig aan jullie en vonden het heeeeeeeeeeeel gezellig.
    Dikke knuffel Ruben en Claudia

  • 03 Augustus 2007 - 12:01

    Pien & Peo:

    Even een korte krabbel vanaf Kuala Lumpur. We vliegen zometeen door naar Sydney! Tot nu toe verloopt alles prima (alles gaat op tijd en er zijn voldoende films aan boord voor de gezusters) Pien heeft wat last van chinees eten of water... We hebben iig alle wc's op het vliegveld mogen zien! Tot in Sydney!

    Liefs Pien & Peo

  • 08 Augustus 2007 - 14:48

    Wens:

    He lieve leo en pien,

    weer helemaal top om jullie verhalen te lezen, ben benieuwd naar Australie!!

    hier alles ok.

    xx

  • 10 Augustus 2007 - 09:09

    Simone Van Wartsila:

    Hallo Pien en Peo,

    Even een kort berichtje vanuit Drunen. Ik kijk regelmatig op de site en vind het leuk om jullie verhalen te lezen. Denk vooral op de vrijdag aan jou Joliene, als ik zit te smullen van mijn frikandelletje speciaal. Hoewel het eten er op de foto's ook erg lekker uitziet. Zou me daar best vermaken.
    Heel veel plezier nog op jullie reis.

    Groetjes van Simone

  • 13 Augustus 2007 - 06:59

    Marc:

    Heerrrrrrrrrrlijke verhalen (nooit overwogen schrijfster te worden ?)mooie foto's ook !! Man oh man, hoe meer ik zie / lees, hoe sjeloerser ik wordt !!
    bLIJF GENIETUH !!! en we lezen / zien het nog wel !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mini-wereldreis Leonie & Joline Keijzer Vertrek op 6 juli met het vliegtuig naar Moskou. Daar verblijven we 3 nachten om op 9 juli op de Trans Mongolië Express te stappen. We zullen stops maken in Irkoetstk, Litsvianka en Ulaan Bataar. In Beijing stappen we weer uit. Dan verblijven we 2 weken in China (Xi'an, Shanghai, Ghuangzhou en HongKong). Vanuit Hongkong vliegen we naar Sydney om daar 30 dagen met een camper de oostkust te bezichtigen. We blijven daarna nog 2 weken hangen in omgeving Cairns om vervolgens vanuit Darwin naar Bali (Denpasar) te vliegen. Dan hebben we nog ruim 3 maanden de tijd om Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Viëtnam te zien. Op 26 december komen we weer aan in Amsterdam.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 20593

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 24 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: