Welcome to Malaysia! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van pienenpeo - WaarBenJij.nu Welcome to Malaysia! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van pienenpeo - WaarBenJij.nu

Welcome to Malaysia!

Door: Leonie

27 September 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Inmiddels hebben we onze vakantie bestemming weer verlaten en zijn we vannacht aangekomen in Kuala Lumpur. Natuurlijk willen wij jullie onze ervaringen op Bali niet onthouden dus hieronder een kort verslag.

Wij hebben het grootste deel van de bijna 2 weken op Bali in Kuta vertoefd. Er wordt wel eens gezegd dat dit het Lloret de Mar van Indonesië is, wat ook zeker waar is (denk ik, ben er nooit geweest!). Erg druk met veel bars, restaurantjes en handelaars. Gelukkig hebben wij een top hotelletje in een rustige buurt kunnen vinden en hebben we veel bij het zwembad gelegen, dvdtjes gekeken en lekkere Indonesische restaurantjes bezocht. Pien en ik zijn het er over uit dat wij een aantal woorden voorlopig niet meer kunnen horen! O.a taxi, transport en cheap price for you. Dit is het namelijk het gemiddelde vocabulaire van een handelaar in Kuta. Op werkelijk elke m2 staat wel iemand die je transport (zelfs op een fiets zonder achteropje) of iets anders aan wil smeren! In het begin een beetje irritant maar op een gegeven moment kan je er alleen nog maar om lachen en zij ook.

Behalve Kuta zijn we ook nog in Ubud geweest, een heel schattig kunstenaars stadje in het binnenland van Bali. Tijdens de reis er naar toe zie je het echte Bali, veel rijstvelden en tempels. Het grootste deel van de lokale bevolking bestaat daar uit aapjes en we konden een bezoek aan het monkey forrest dan ook niet weerstaan. Pien had met een bijzondere band en wat banaantjes al snel contact gelegd. Je voelt hem al aankomen, binnen de kortste keren had ze ze op haar hoofd zitten (Pien heeft een geschiedenis met aapjes, maar dat vertellen we wel eens na terugkomst). Ze vonden mij wat minder interessant en ik heb vooral tandjes gezien. Verder hebben we nog de lokale markt bezocht en lekker rondgelopen.

Weer terug in Kuta hadden we tijdens onze laatste week met een "oude" bekende afgesproken, namelijk Stan en zijn vriendin die we ontmoet hebben tijdens de Trans Siberië Express. Het was erg leuk om elkaar weer even te zien en alle verhalen weer boven te halen. De reis is achteraf nog indrukwekkender (als dat mogelijk is...) hebben we besloten.

Gelukkig waren we ook nog net op tijd om Loes & Martijn nog te kunnen zien. Erg fijn om weer vrienden van thuis te zien en weer op de hoogte te zijn van alle gebeurtenissen in Nederland (saai nieuws is ook nieuws!). Het was een top avond!

Tijdens onze "vakantie" op Bali hebben we niet erg veel behoefte gehad aan veel activiteit, maar Pien had nog wel een wens. We zijn dus op onze laatste dag gaan surfen! Na een les van meer dan 2 uur allebei waren we allebei helemaal gesloopt, maar we hebben wel gestaan! Dit was weer een top 10 ervaring (op de spierpijn die ik vandaag heb na)!

Op dit moment zij we dus in Kuala Lumpur en zij we allebei erg benieuwd wat we hier in Maleisië gaan beleven. Daar de volgende keer weer meer over.

Iedereen weer bedankt voor alle leuke reacties en tot snel.

Liefs Pien & Peo

• 27 September 2007 - 09:51

Hanna:

Hi chica's, jullie zorgen er wel voor dat de lezer (lees: ik) jaloers blijft... Veel plezier in Kuala Lumpur!
    Enjoy, x

• 27 September 2007 - 10:36

Judith:

Dit noem ik nog eens een top vakantie!! Ben vroeger ook in Bali geweest, brings back memories. Ben toen nog bijna verzopen bij Kuta beach, tot zo'n lekkere baywatcher me kwam redden.. Heel veel plezier nog!!

X Judith

• 27 September 2007 - 11:43

Soof:

Leuk ladies!!!
    Altijd ook leuk om wat foto's te zien, dat maakt het erg gezellig!
    Veel plezier en succes in Maleisië..
    dikke kus xxx

• 27 September 2007 - 13:03

Jans:

He Leo en Pien,

helemaal leuk! I luvvve Bali! Zie jullie hopelijk in de Cameron Highlands! xx Jans

• 27 September 2007 - 17:01

Miriam:

Mooie verhalen weer, meiden! Erg leuk!
    Veel plezier weer bij de volgende avonturen!
    x

• 27 September 2007 - 19:45

Bibiche:

Jammer dat we elkaar niet meer gaan meeten! Have fun daar!

X Bibiche

• 28 September 2007 - 10:54

Joke En Leen:

Lieve dochters,
    Welkom in Z.O.-Azie!
    Eindelijk een beetje bekend terrein voor jullie moedertje. Tenminste als jullie Singapore onveilig gaan maken.
    We hebben weer van jullie kostelijke reisverhaal genoten. Heb na het zien van een van een Nasi Goreng Speciaal genietende Pientje besloten, eens wat uitgebreider Indonesisch te gaan leren koken en af te stappen van die eeuwige bami à la Joke. (Jullie vader zegt: "Ben ik het helemaal niet mee eens! Ik denk dat de meiden het heerlijk vinden om straks weer in Hotel Mama te eten.")
    Wij hebben gisteren weer Indiaas gegeten om alvast aan het Aziatische/Thaise voedsel te wennen. (Jullie pa zegt: "ook niet schlecht!!!")
    En wat een waanzinnig leuke foto's. Jullie zien er ongelofelijk goed uit, zelfs in de surfpakjes.
    Volgens mij zijn de Balinese monkeys toch wat vriendelijker tegen Pien (nee niet tegen jou Leonie, maar dat zal wel wederzijds zijn) dan toendertijd in Oisterwijk. Of had deze het ook op je haar gemunt? Toch niks achtergelaten hè? Van je smetvrees ben je inmiddels wel af, denk ik! Toch heel dapper dat Leo nog even een ver familielid de hand heeft geschud!
    Lieve meiden, jullie zijn inmiddels op de helft. Voor je het weet staan mapa op jullie Thaise "stoepie", dus geniet er nog even goed van samen. Dat doen de pensionados ook!
    Voor nu veel liefs en een dikke kus van jullie oudertjes.

• 03 Oktober 2007 - 19:29

Griet:

Jullie zijn echt de dames van het goede leven!

xxx

Mini-wereldreis Leonie & Joline Keijzer Vertrek op 6 juli met het vliegtuig naar Moskou. Daar verblijven we 3 nachten om op 9 juli op de Trans Mongolië Express te stappen. We zullen stops maken in Irkoetstk, Litsvianka en Ulaan Bataar. In Beijing stappen we weer uit. Dan verblijven we 2 weken in China (Xi'an, Shanghai, Ghuangzhou en HongKong). Vanuit Hongkong vliegen we naar Sydney om daar 30 dagen met een camper de oostkust te bezichtigen. We blijven daarna nog 2 weken hangen in omgeving Cairns om vervolgens vanuit Darwin naar Bali (Denpasar) te vliegen. Dan hebben we nog ruim 3 maanden de tijd om Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Viëtnam te zien. Op 26 december komen we weer aan in Amsterdam.

Totaal aantal bezoekers 20599