Ni Hao! - Reisverslag uit Beijing, China van pienenpeo - WaarBenJij.nu Ni Hao! - Reisverslag uit Beijing, China van pienenpeo - WaarBenJij.nu

Ni Hao!

Door: Leonie

24 Juli 2007 | China, Beijing

Lieve allemaal,

We vonden het weer tijd om onze ervaringen met jullie te delen en dit keer verslag vanuit Beijing.

Na ruim 7800 km spoor achter ons te hebben gelaten was het dan eindelijk zo ver, het eindpunt van de "Trans Mongolië Express" Beijing! Het station hebben we maar snel achter ons gelaten en een taxi genomen naar ons luxe hotel (Turks Fruit nogmaals bedankt). Helaas spreekt bijna niemand engels en kunnen ze ook alleen maar Chinese tekens lezen en hadden wij juist het adres niet in die tekens. Na veel onderhandeld te hebben (Pien, ik ben er bij nader inzien toch echt niet goed in) zaten we eindelijk in een taxi met AC naar het hotel. De vriendelijke chauffeur was allerlei tekens aan het maken en Pien en ik hebben dat vrolijk terug gedaan...na een tijdje kwam ik erachter dat chinezen op een hand tot tien tellen en dat Ca me dit ooit had uitgelegd! Wist ik veel dat dat nog eens een keer te pas zou komen. Nou ja, we hebben in ieder geval 2 euro te veel betaald en je kan begrijpen dat we hier snel weer overheen waren toen we veilig bij het hotel afgezet werden. Het hotel was echt fantastisch! Lekker in een normaal bed geslapen en een ontbijt anders dan noodles en cup a soup op!

De volgende dag zijn we weer uit ons hotel vertrokken naar een hostel niet ver er vandaan. Echt prima locatie niet ver van de metro en dus het centrum. Die dag hebben we nog wat gegeten en gedronken met 2 Nederlanders uit de trein in een geweldig straatje. Het is niet te omschrijven hoe deze stad is, je hebt af en toe het idee dat je in een dorpje loopt. Ook nog een traditioneel Chinese voetmassage (inclusief bloemblaadjes en thee) gehad als voorbereiding op de muur. Pien had een schoudermassage en had de volgende dag het idee een blauwe rug te hebben, arm schaap!

Gisteren zijn we naar de Chinese muur geweest. Wat een tour! We hebben namelijk niet zomaar de muur bekeken maar zijn naar Jinshanling gereden, ongeveer 120 km buiten Beijing en zijn vanuit daar over de Chinese muur naar Simatai gelopen! Dit is een stuk van 10 km en ik kan je vertellen: het ziet er NIET zo uit als op de plaatjes! Sommige stukken waren meer ruïne dan muur en je moest letterlijk naar boven/beneden klimmen. We hebben er uiteindelijk 4 uur (normaal) over gedaan en het is maar goed dat we van tevoren niet wisten hoe ver dit stuk eigenlijk was. Al met al was het echt super om dit gedaan te hebben! (Al raad ik het voor mensen boven de 18 jaar af!) Na de muur hebben we ook nog een super lekkere Chinese lunch op en konden we er weer even tegen aan.

Vandaag hebben we de Verboden Stad en het Plein van de Hemelse Vrede bezocht. Dit hebben we misschien buiten verwachting (ook van de Chinezen!) met de fiets gedaan. Eigenlijk was dit niet helemaal wat we ervan verwacht hadden...we waren namelijk samen met nog 100.000 toeristen en chinezen en de helft werd gerenoveerd. Maar ja, toch wel heel erg bijzonder en we zijn blij dat we er geweest zijn.

Vanavond gaan we ter afsluiting van de TSE nog een drankje drinken met de "Ger camping vrienden" en hopelijk vertrekken we morgen per trein naar Xi'an. Dit is helaas nog niet helemaal zeker aangezien de kaartverkoop vanavond pas begint en wij niet graag tussen de kippen op een plank slapen (iets te veel van het goede voor 14 uur). We zien wel waar we terecht komen.

Ik moet toch ook nog echt even wat kwijt over China: Ik heb echt nog nooit mensen gezien (geroken) die zo verschrikkelijk stinken als de chinezen! Het lijkt wel een soort combinatie van boerderij en knoflook...(?) Wat een smeerlappen allemaal! Ze spugen werkelijk waar overal en als dat al niet erg genoeg is halen ze het echt vanuit hun tenen (inclusief geluid). En laten we het over de openbare "toiletten" maar helemaal niet hebben! Nachtmerries! Gelukkig is het over het algemeen wel een vriendelijk volk en willen ze je graag helpen, alleen de taal is echt niet te volgen (wahh, uhh, mahh enz.) Ca, ik begrijp wel dat je het hier fantastisch vond, wat een land!

Bedankt voor alle lieve reacties en hopelijk is ons volgende bericht dus vanuit Xi'an!

Kus, Pien en Peo

• 24 Juli 2007 - 08:17

Carijn:

Ha Keijzer sisters,

Goed weer wat van jullie te lezen. Have fun en sterkte met alle vieze gewoontes van de chinezen! (respect hoor Jo, je weet hoe ik denk over openbare toiletten alleen in NL al, haha)

xx

• 24 Juli 2007 - 08:55

Loes:

Ha ladies,

WOW! Ben zooooo jaloers.... Geniet er maar van! Super leuk om al de verhalen te lezen en de foto´s te zien. Hier regent het nog steeds. Kan nou niet zeggen dat ik een zomergevoel heb. Tja, verder ook niet echt iets spannends gebeurd.

Kijk uit naar weer een verhaal en foto´s! Veel plezier nog. En zie jullie snel weer in levende lijve onder het genot van een borrel(s). ZIN IN!!!!!

Kuskus Loes

• 24 Juli 2007 - 15:35

Linda:

Ladies, helemaal toppie. Peo, je ziet er goed uit op de foto! Echt een lekker wijf. EN over die muur...10 km, zijn jullie gek geworden (hihi)

kussies

• 24 Juli 2007 - 20:45

Booby:

Indrukwekkende verhalen,duizelingwekkende belevenissen: Complimenten, Leonie en Joline!! Ik moet alleen nog wat wennen aan de namen Peo en Pien, gelukkig helpen de foto's mij op weg. Enne...voor massages en ander gefrutsel voor lichamelijk ongemak kun je toch beter in Vught terecht...! Geniet en be carefull and if you can't be carefull...be good!!
    Wij zijn net terug van de Costa Brava, gezellig en goed geweest! Alleen dat druilerige weer hier in Holland...dat went nooit. Groet, Booby and family:.

• 24 Juli 2007 - 23:12

Ca:

Ladies helemaal gaaf. Herken heel veel van jullie verhalen of liever gezegd allemaal. En ja he wat stinken die mensen maar goed je moet maar denken dat vinden ze ook van ons. Heel veel plezier in Xian en je moet naar muslem street gaan en daar hot pot eten. Ziet er niet uit maar is echt super lekker.... Vondt ik dan.. En niet vergeten om naar mijn japaner te gaan echt de moeite waard denk er nog wekelijks aan zo lekker en goedkoop.. Dikke x.. en nog maar 4 keer te gaan...

• 25 Juli 2007 - 13:51

Machiel:

...alleen voet en schouder massage??? ;-)

• 26 Juli 2007 - 13:29

Xiao Bei Tu:

Nimen hao ma?
    Ervaringen aanhoren van vrienden n kennissen n van je oom is leuk maar eigen ervaringen opdoen is ht beste n dan nog ligt ht eraan waar,hoe n onder welke omstandigheden je die ervaringen opdoet.
    In ieder geval zijn jullie sportief bezig. De Lange Muur is indrukwekkend vooral als je er 10km opgelopengeklauterd,gestrompeld hebt.
    Dat vergeet je je hele leven niet meer.
    Ik heb in 1975 ook ruines v.d. muur op handen n voeten beklommen.Fietsen in China is een leuke ervaring n hb je al gezien wat ze allemaal op 1 fiets kunnen vervoeren ,ongelofelijk.
    Openbare toiletten gat in de grond met een omrastering soms van steen langs de weg is helaas weleens noodzakelijk n dat is buiten in de frsse lucht diep adem halen n dan vlug erin n eruit als je geluk hebt red je het net,anders jammer dan.
    Tellen in het Chinees,kijk in je spiekbriefje, n met je handen tot vijf is simpel n van 6-10 heb je al geleerd van een chinees neem ik aan anders gebruik je maar 2 handen.
    Pienenpeo we weten nu waar jelui zijn n volgen je op de voet of fiets.
    Liefs van Harels
    Zaitian

• 27 Juli 2007 - 10:01

Mariel:

Echt geweldige verhalen....super!
    Ok gaaf om al die foto's te zien. Kan me voorstellen dat jullie goed aan t genieten zijn....!
    Veel plezier nog x

• 06 Augustus 2007 - 17:46

Griet:

Hallo ladies,

Dat spugen dat doen ze ook in de rest van azie, dan ben je alvast voorbereid.... Ik denk aan jullie!

XXX Griet