Lion City!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van pienenpeo - WaarBenJij.nu Lion City!! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van pienenpeo - WaarBenJij.nu

Lion City!!

Door: Joline

30 September 2007 | Singapore, Singapore

Lieve allemaal,

Jaja, wederom een bericht, stelletje bofkonten! We zijn voor 2 dagen in Singapore om eens te zien waar onze moeder 29 jaar geleden 6 weken heeft gezeten.

Maar natuurlijk zoals jullie gewend zijn eerst nog even een beknopt verslag van KL.

KL is voor ons in een paar woorden te omschrijven, 'hello sweetie/darling/beauty/pretty', douchen op de wc en slapen onder een vliegtuigdeken in je hostel (dat was een laken volgens de receptionist...)

Na een deprimerend eerste nachtje in een tacky hotel zijn we dag 2 naar Chinatown gegaan. We waren wel weer even toe aan wat smelly Chinezen, en ja, ze zitten daar ook!! Daar een prima hostel genomen. We verleggen onze standaard elke dag, zie de foto's.
Na een beetje bij te zijn gekomen van de reis vanaf Bali zijn we op de 3e dag in KL de toerist gaan uithangen. Het plan was om de bekende Petronas Twin Towers te gaan bezichtigen, helaas bleek bij aankomst dat de kaartjes uitverkocht waren. We zijn toen doorgemetroot (is niet echt een woord volgens mij ;)..) naar de KL Tower. Een van 's werelds hoogste torens. Helaas lag de metrohalte iets verder bij de toren vandaan wat weer een fijne wandeling betekende voor de al ietwat verhitte gezusters.
Gelukkig konden we met de lift naar een hoogte van 276 meter alwaar we geheel Kuala Lumpur konden bezichtigen. Lees: hoever de smog het toeliet. Hebben even een leuke fotosessie gehouden met de twin towers op de achtergrond, zie foto's. Die dag hebben we nog heerlijk gegeten, niet Malay (ik ben nog steeds een beetje huiverig voor bepaalde bacteriën..).
De volgende dag weer alle spullen ingepakt en op naar de bushalte.
Hadden een prima busje te pakken vonden we zelf, waren al lekker aan het ontbijten geslagen en helemaal klaar voor de 5,5 uur durende reis. Maar toen kwam er ineens een kerel die zei dat we naar een andere bus moesten, grrr... Weer 400 meter verderop in de bloedhitte. Uiteindelijk ruim 'n half uur staan wachten op de bus en nog eens 'n half uur totdat de bus eindelijk wegreed... Uiteindelijk 6,5 uur in de bus gezeten naar Singapore. De grensovergang ging verbazingwekkend snel, misschien zijn we nog gewend aan de TME praktijken in Mongolië.

Met de taxi zijn we daar doorgereden naar Little India, hebben een hostel gezocht en zijn een hapje gaan eten.
Vandaag zijn we met een kabelbaan naar Sentosa Island geweest, een eiland waar mutti 29 jaar geleden naartoe ging om lekker op het strand te 'bakken'. Natuurlijk moet je tegenwoordig overal voor betalen, zelfs om uit te stappen, dus hebben we het strand maar overgeslagen. We hebben wel een prachtig uitzicht gehad over Singapore en de haven.

Morgen gaan we weer terug naar Maleisië, namelijk Melaka. Lekker weer een busreis van 4,5 uur. We hopen volgende week ook Jans & Laurens nog te zien in Cameron Highlands, daar kijken we natuurlijk weer naar uit.

Wat ons hier blijft verbazen is de bizarre hitte! Je kunt hier niet normaal bewegen als je buiten bent, je zou het liefste de hele dag met je bikini en een zwembad rondlopen, maar ja.... You can't have it all, right?! Maar ondanks de hitte vermaken we ons goed, we zijn alweer op de helft van de reis en beginnen ons steeds meer te beseffen hoe fantastisch het is wat we allemaal meemaken. Nou, wel weer genoeg melodramatisch gel*l. Ik brij er weer een eind aan.

Hele dikke kussen!!

• 30 September 2007 - 13:35

Anne:

hi, wat een professionele foto's met de Petronas towers!! hebben jullie nog wat aan het boekje?? Have fun in Malasia!
    x

• 30 September 2007 - 16:13

Anneclaire:

Hello! Sluit me bij Anne aan, wederom een errrg sappige fotosessie! Werd alleen wat minder jaloers bij het zien van dat gezellige bed met die lelleke paarse lap... Maar je kan het inderdaad niet allemaal hebben, he, haha... Trouwens, over sappig gesproken - hoe staat het met het uitgaan en de mannen daar?! x

• 30 September 2007 - 17:35

JEX:

Lieve Pien, wat zie je er geweldig uit op die foto in Chinatown.Net een fotomodel. Slank en stralend! We zijn trots op je en ook blij dat je weer zo "lekker gaat" en dat alles je zo goed smaakt. He Leo, jij glimt ook geweldig op de foto's. We zijn erg nieuwsgierig naar jouw surfen. Je bent waarschijnlijk net zo talentvol als J.Die behendigheid zit gewoon in de familie. Dames, is dat bier nog een beetje te drinken en weten jullie al iets in het "chinees"te bestellen? Heel veel liefs van JEX

• 01 Oktober 2007 - 03:11

JAns En Lau:

HE ladies,

helemaal leuk! Zien we jullie de 3e/4de in KL om naar de Cameron HIghlands te gaan??
    ehh Laurens wil de hostels echter wel overslaan... ;-)
    Tot overmorgen!!xx Jans en Lau

• 01 Oktober 2007 - 09:40

Marc WPNL:

Wowowowowwowwwww .............
    tjonge jonge jonge jonge ............
    wat jullie ammaol nie meemoakuh .....
    Ik vind het geweldig hoor dames, en ook zoooooooooooo leuk dat jullie mij (eh..... ons) op de hoogte houden !!
    Maarre, nog wat huiverig voor de bacterien ?? zijn jullie nog niet immuun ? En jullie hebben toch altijd nog (coca) cola ?? Waar maak je je dan in hemelsnaam druk over ?
    Och Leonie, ik eet nog steeds elke vrijdag een frikandel in de rozenboom (cantine).. (remember ?!) ik kan niet wachten tot je weer eens komt meeeten !!
    Wij wensen jullie natuurrrrlijk een fijne / mooie / interessante reis verder en (wellicht) tot ziens.
    Gr.
    Marc

• 01 Oktober 2007 - 12:40

Addy:

Hi meisjes, eerst even bedanken voor jullie lieve mailtje. Merci!!!. En dan nu maar weer eens vertellen dat ik jullie verslagen blijf lezen en herlezen. De foto's zijn geweldig en ik moet zeggen dat jullie er fantastisch uitzien. Mijn jaloezie kent geen grenzen meer!!Denk er dus om, geniet of ik schiet! Hier gaat alles zoals altijd. In Oosterwolde is het foute boel. Helaas. Mijn vakantie naar Frankrijk gaat niet door en Janny komt ook niet. Soms zit het mee maar soms ook tegen. Gelukkig heb ik jullie verslagen nog, haha! en ik denk dat ik ook maar eens ga shoppen, dat helpt. Lieverds heel veel plezier nog en tot de volgende keer. Dikke kus!!

• 01 Oktober 2007 - 16:37

Linda:

Looking good ladies.. Lijkt wel of jullie met elke foto sessie knapper worden.

kus

• 03 Oktober 2007 - 19:33

Griet:

Hallo liefies,

Ga ook zeker naar de Perhentians als het weer het toelaat! Dat is echt Super Relaxed en heel mooi duiken en snorkelen.

Veel plezier met Jans en Lau!

xxx

• 10 Oktober 2007 - 19:17

Marlies En Gerard:

geweldig leuk om te zien/horen wat jullie allemaal meemaken. we zijn natuurlijk steeds wel een beetje jaloers op jullie. geniet lekker want hier is het hard werken. alles verder prima. groetjes en liefs voorallebei van ons tweetjes.

Mini-wereldreis Leonie & Joline Keijzer Vertrek op 6 juli met het vliegtuig naar Moskou. Daar verblijven we 3 nachten om op 9 juli op de Trans Mongolië Express te stappen. We zullen stops maken in Irkoetstk, Litsvianka en Ulaan Bataar. In Beijing stappen we weer uit. Dan verblijven we 2 weken in China (Xi'an, Shanghai, Ghuangzhou en HongKong). Vanuit Hongkong vliegen we naar Sydney om daar 30 dagen met een camper de oostkust te bezichtigen. We blijven daarna nog 2 weken hangen in omgeving Cairns om vervolgens vanuit Darwin naar Bali (Denpasar) te vliegen. Dan hebben we nog ruim 3 maanden de tijd om Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Viëtnam te zien. Op 26 december komen we weer aan in Amsterdam.

Totaal aantal bezoekers 20584