'Hello Princess, welcome to Thailand!' - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van pienenpeo - WaarBenJij.nu 'Hello Princess, welcome to Thailand!' - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van pienenpeo - WaarBenJij.nu

'Hello Princess, welcome to Thailand!'

Door: Joline

07 Oktober 2007 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Bestemming bereikt, zo voelt 't! Leo en ik zijn gisteren vanuit Penang (Maleisië) naar Bangkok gevlogen. Natuurlijk weer zoals jullie gewend zijn eerst nog een korte samenvatting van ons verblijf in Malaise, ehm, Maleisië...

Na 2 dagen Singapore zijn we op weg gegaan naar Melaka, een stad waar het oudste Hollandse gebouw staat in Azië. Dat was het eigenlijk ook wel... Er was niet bijzonder veel te beleven, maar gelukkig zaten we in een relaxed hostel. Halal en schoenvrij, maar gezellig! In Melaka hebben we contact gehad met Jans&Laurens en afgesproken elkaar in Kuala Lumpur te ontmoeten. Vanuit daar zouden we met de auto naar Cameron Highlands rijden. Leo en ik weer met de bus naar KL en daar aangekomen totaal verrast door J&L. Die stelden namelijk voor om een dag in KL te blijven en Cameron Highlands over te slaan. Ik zag mezelf alweer in dat gezellige 5* hostel zitten, maar nee, ze moesten en zouden ons trakteren op een super luxe hotel!!! Dat was nou echt precies wat de damesch even nodig hadden!! Schone handdoeken (3 per persoon), brede boxspring-bedden, 'n eigen badkamer met normaal toilet en warm water, 'n TV en airco!! HEERLIJK!! Zijn in de middag nog even de stad met de benenwagen gaan verkennen. Na die wandeling was het vrij heet en zijn we lekker een paar uurtjes gaan chillen bij ons zwembad op het dak!! Die avond nog uit eten geweest bij een te geestige Chinese familie (zie foto's) en natuurlijk nog een paar biertjes gedronken. Tijdens de wandeling naar huis gebeurde er iets vreemds, terwijl Laurens een foto van de Twin Towers by night wilde maken vielen ineens alle lichten uit!! Helaas gold dat ook voor het hotel :(. Geen airco en licht dus in onze luxe kamer, snik!! Maar ja, na een nachtje van vijf uur slaap en een stevige borrel weer vroeg op en vertrokken naar Tanah Rata (Cameron Highlands). Hmmm, hadden een downgrade (heet dat zo??) met onze bus wat al slecht begon en toen hij ging rijden werd het alleen maar erger. Het was een ontzettende hobbelbus en we moesten ook nog eens naar een hoogte van 1800 meter via 893 haarspeldbochten!! Met een brak lichaam een niet al te fijne ervaring voor Jo! Maar, toch overleefd en het ontbijt binnen kunnen houden. Tanah Rata staat bekend om haar vele theevelden en die zijn we dan ook maar meteen gaan bekijken. Helaas lagen die velden iets verder van de weg af dan verwacht (wandeling omhoog van 45 minuten) Gelukkig zaten we op 1800 meter hoogte en was het een stuk koeler dan op bijv. de Chinese muur. Na een kopje thee met een taxibusje onderhandeld en met de auto weer naar de stad terug gebracht. Das was toch wel wat beter. We zaten in het treurigste hostel tot nu toe (gedeelde eerste plaats met Hong Kong) en hebben na een te vies avondmaal meteen maar een ticket geboekt naar Thailand.

Helaas viel Maleisië tegen, wat jullie waarschijnlijk al uit het bovenstaande hebben begrepen. Het is een land met zoveel invloeden van andere landen zoals China en India dat het z'n eigen identiteit niet helemaal heeft kunnen behouden. Dat is iniedergeval onze mening. Misschien zijn we ook al een beetje verwend aan het raken... We hebben het tenminste gezien en dankzij Jans&Lau een superavond in KL gehad! (nogmaals bedankt!!)

We zijn dus gister aangekomen in Thailand en ik heb echt het gevoel dat ik m'n bestemming bereikt heb. Alle verhalen die ik van mensen heb gehoord zijn helemaal waar! Het eten hier is heerlijk, de mensen zijn aardig en het is spotgoedkoop. We verheugen ons dus erg op de komende 2,5 maand!

Dit was het weer voor nu!

Hele dikke kus uit Bangkok!

• 07 Oktober 2007 - 11:24

Caro:

geniet van Thailand! nog 2.5 maand heerlijk. En wat leuk om fotos te zien met loes en martijn en ook nog Jans en Laurens echt super. x caro

• 07 Oktober 2007 - 15:28

Ruben En Claudia:

Heeeeeeeeee miepjes,

Jeetje jullie komen weer steeds dichterbij hahahaha.
    Wij zitten nu in Vang Vieng Laos..jullie zouden toch eerst Laos doen en dan Thailand?
    Misschien kunnen we elkaar nog zien???
    Ons plannetje, richting noorden trekken en dan starten in Chai Rai Thailand zijn daar denken we zo rond 18 oktober!
    Verder leuk om jullie zo te blijven volgen...ja soms heb je minder met een plek dan met andere. Gewoon gevoel blijven volgen en dat is het relaxte van reizen bevalt het niet weer lekker op pad gaan.
    Doe voorzichtig en geniet nog van de weken die komen gaan.

• 08 Oktober 2007 - 09:23

Hubert:

hey dames!!!!!
    nog steeds lekker aan het reizen.... ben dan blij dat ik niet in maleisie geweest ben,

Thailand word echt top! ga daar maar vanuit vergeet niet te hiken in chang mai en even langs te wippen in koh tao om een lekker goedkoop duikje te nemen en/ of je paddy te halen..

veel plezier!

x Hubert

• 08 Oktober 2007 - 19:38

Grietje:

Sla Koh Phi Phi zeker niet over en vergeet ook niet naar Kanchanaburi te gaan voor ouderwets vlot disco karaoke!

xxx

• 10 Oktober 2007 - 04:53

Jans:

He ladies, mooie verhalen wederom! Wij hebben net Bako en Mulu achter de rug en Borneo maakt Maleisie helemaal geweldig!! Borneo is echt geweldig!! De regenwouden gigangtisch onwijs mooi. In Bako waren we dwars door de jungle aan het trekken toen mijn familie de mega neus apen het gezellig vond om met ons mee te slingeren.. de 3 miljoen uitvliegende vleermuizen een absoluut fenomeen! Kortom, Borneo heeft een hoop goed gemaakt en wonder boven wonder, fantastisch weer!! Nu gaan we een paar dagen duiken en guess what... door naar Bangkok!! We komen de 14de aan in Bangkok en blijven er 3 dagen, dus mochten jullie weer een lekker hotel willen... zou gezellig zijn! Veel plezier!! xx Jans en Lau

• 10 Oktober 2007 - 07:11

Bernd:

Dames, het weer toppie om te lezen.
    Wat maken jullie mij jaloers 2.5 mnd vakantie in Thailand!@#$%^. Geniet er maar van.
    Gr Bernd

Mini-wereldreis Leonie & Joline Keijzer Vertrek op 6 juli met het vliegtuig naar Moskou. Daar verblijven we 3 nachten om op 9 juli op de Trans Mongolië Express te stappen. We zullen stops maken in Irkoetstk, Litsvianka en Ulaan Bataar. In Beijing stappen we weer uit. Dan verblijven we 2 weken in China (Xi'an, Shanghai, Ghuangzhou en HongKong). Vanuit Hongkong vliegen we naar Sydney om daar 30 dagen met een camper de oostkust te bezichtigen. We blijven daarna nog 2 weken hangen in omgeving Cairns om vervolgens vanuit Darwin naar Bali (Denpasar) te vliegen. Dan hebben we nog ruim 3 maanden de tijd om Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Viëtnam te zien. Op 26 december komen we weer aan in Amsterdam.

Totaal aantal bezoekers 20584