G'day mate! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van pienenpeo - WaarBenJij.nu G'day mate! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van pienenpeo - WaarBenJij.nu

G'day mate!

Door: Leonie

26 Augustus 2007 | Australië, Airlie Beach

Wij vonden het weer eens tijd voor een update vanuit het inmiddels zonnige Australie! We zijn nu alweer bijna 3 weken onderweg in onze campervan en alweer een stuk noordelijkerm namelijk het Scheveningen van Down Under; Airlie Beach!

Iedereen kan gerust zijn, inmiddels gaat het allemaal weer erg goed met Pien. Een bacterie had gehuisvest in haar darmen, maar die kon de laatste antibiotica niet meer aan en mochten er nog resten zijn geweest dan zijn die inmiddels afgebroken door het lokale bier!

De Fauna hier in het noorden kan zeker speciaal worden genoemd! We zijn onderweg in totaal zeker 1 (!) levende kangeroe tegengekomen (met baby zei Pien) en voor de rest zijn ze of erg plat of aan een rottingsproces begonnen! Dit geldt trouwens ook voor de koalas, al hebben de levende exemplaren zich voor ons nog verborgen gehouden... Wel hebben we op de campings een overschot aan een soort van kalkoenen, vogels die apen geluiden maken, hele grote hagedissen, lorikeets en in de douches worden we gezelschap gehouden door kikkers en salamanders! In Tin Can Bay hebben we zelfs "wilde" dolfijnen kunnen voeren! Al met al weer eens anders dan de "Helvoirtse" koekkoek.

Je kan hier dagen rondrijden zonder een mens tegen te komen als je wilt! We hebben heel wat kilometers afgelegd en hele mooie plaatsjes gezien maar ook stadjes die decor hadden kunnen zijn voor de nieuwe film van Stephen King! Breiende dames en "oude besjes" als buren zijn trouwens ook geen uitzondering en we gingen ons met de dag jonger voelen.... Vooral in een van de laatste stadjes waar we geweest zijn waren de locals een beetje vreemd! Gelukkig hadden we gezelschap van een paar Ieren (van onze leeftijd) en heeft Pien weer aan haar karaoke drang kunnen toegeven (Olivia Newton John is niet helemaal haar ding denk ik, ze moet het maar bij Let it be houden)!

De Flora is hier zeer indrukwekkend! We zijn vandaag op tour naar de Whitsunday Islands geweest. Ze zeggen dat dit een van de mooiste stranden van Australie is en wij zijn het daar helemaal meer eens! Helder blauw water, witte stranden en mooie visjes tijdens het snorkelen! Een dag om niet te vergeten. We hopen nog veel van deze plekjes te mogen bezichtigen.

We genieten dus met volle teugen en hebben nog een week in de onze camper te gaan en dan zijn we als het goed is alweer in Cairns. Wat de plannen vanaf dan zijn moeten we nog beslissen, maar we houden jullie natuurlijk zeker op de hoogte.

Voor nu liefs uit een gezellig en druk Airlie Beach en tot snel!

Pien & Peo

• 26 Augustus 2007 - 12:23

Astrid:

He meiden! Goed joh die site! Echt leuk om alles mee te lezen. Blij te lezen dat de dolfijnen er nog zijn bij Tin Can Bay. Is toch lachen zo met je voeten in het water haha, wij hebben dezelfde foto's!!! En Airlie beach vond ik ook te gek. Lekker gezellig en die Lagune is ook niet verkeerd! Fijn dat het met Pien weer beter gaat, is toch zonde anders... ben benieuwd hoe het jullie verder afgaat en wat de volgende plannen zijn...
    Hier alles goed, nog 1 reis en dan vakantie!! Lekker 3 weken naar Noorwegen, als ik jullie verhalen lees heb ik er steeds meer zin in: VAKANTIE!!!!!!
    Veel plezier, dikke kus X As

• 26 Augustus 2007 - 14:26

Debbie:

Ook van jullie andere nicht even een berichtje....wat een gewelidge foto's zeg WOW. Dat Australië lijkt mij ook wel wat hoor. Enne goed om te horen dat Joline weer helemaal beter is. Ik wens jullie verder nog veel plezier deze laatste week in Australië en ik ben heel benieuwd waar de reis dan naartoe zal gaan.....ik wacht de volgende mail gewoon weer af HAVE FUN in DOWN UNDER! Liefs Debxx

• 26 Augustus 2007 - 15:06

Linda:

Lekker hoor die rode nageltjes... Zo erg afzien is dat backpacken dus ook weer niet...hahaha
    x

• 26 Augustus 2007 - 17:38

Bibiche:

Hee Leo en Pien,

Wat een toffe foto`s zeg, ik krijg er echt de kriebels van! Pieter heeft inmiddels een baan dus mijn vertrek naar Singapore is definitief. Wanneer zijn jullie precies in die buurt? Ik hoop dat we een biertje met elkaar kunnen gaan drinken!!!

Liefs Bibiche

• 26 Augustus 2007 - 21:07

Jill:

He chicks, ziet er goed uit zeg al die foto's!!! Fijn dat t weer beter met je gaat Jo! Lekker genieten samen, lees met plezier alle verhalen en ben jaloers haha dikke kus

• 27 Augustus 2007 - 07:02

Jans:

Alles beter dan de Koekoek!!
    Ladies, wederom mooie verhalen!! Super leuk om allemaal te lezen, we worden goed op de hoogte gehouden! Heel veel plezier nog!

x Jasn

• 27 Augustus 2007 - 12:51

Leen Keijzer:

heerlijke dochters,sinds hotel mama geen klanten meer heeft (zijn een halve wereldreis aan hetmaken!)heeft de uitbaatster weer meer tijd voor jullie vader!!! We volgen jullie van dag tot dag door middel van leuke foto's,films en tekst! ga zo door.Ik ben redelijk trots dat ik internet en sms'n steeds meer begrijp,tegen de tijd dat jullie terug zijn ben ik expert.Ma en ik hebben maar besloten om weer met vakantie te gaan.Las Vegas is nog even in picture geweest (waren we nog een keer getrouwd!!!)maar viel af omdat we hier toch een soort wittebroodsweken hebben.Het is dan drie weken Madeira geworden.Met vakantie gaat de tijd wat sneller want een half jaar vind ik toch wel een beetje lang.Na Madeira kijken we uit om jullie te ontmoeten in Thailand.Veel goede vooruitzichten voor de komende maanden!Vinden dat jullie ons heel goed op hoogte houden van alle gebeurtenissen. Nog veel plezier in het verre australië Vader Leen XXXXX Goed he?

• 28 Augustus 2007 - 17:45

Griet:

Hallo dames,

Goede foto's, ik zie dat jullie het uitkijk plekje op Whitehavenbeach gevonden hebben!Nog bij Mamma Africa geweest?

Dikke kus Griet

• 29 Augustus 2007 - 14:35

Ruben En Claudia:

Waaaaaaaaaaaaaaaaaat gaaf die foto's ennne de beachboys uit Ierland ook leuk hahahaha.
    Fijn om te zien dat jullie zo genieten.
    Wij nog steeds happy in Vietnam is echt prachtig. Hebben nog wel wat leuk tips.
    Rustig aan aan en genietse nog een heleboel meer doeiii

• 31 Augustus 2007 - 07:57

Ray:

Hee Hotties,

Top om te lezen dat het met 'Heidi Keizer' weer goed gaat en haar zangcarriere ook in ontwikkeling blijft. Tegen de tijd dat jullie terug zijn, zal Idols 6 wel aanvangen. Verder aangename verhalen en mooie foto's om er een beeld bij te krijgen. Veel plezier verder.

Groet,

mooie foto's!!!!!!!!!!

• 03 September 2007 - 18:31

JEX:

Hello double P,
    Wat een mooie foto's! Jullie genieten echt he? Wij ook van jullie verhalen en foto's.De tijd vliegt wel he? Jullie zitten zo weer in t Brabantse land.Zuurkool met worst! Nee moet je nu nog niet aan denken .. Dus...knijp elkaar af en toe, zodat je goed beseft wat je ziet en meemaakt. X heeft 1e dag er op zitten.Het is prima bevallen, leuke mensen ontmoet en er heerst een goede sfeer. Deze week bestaat alleen uit borrels,info-meeting, sport en excursie naar Hilversum.Dus alles heel relaxed.Bedankt voor jullie sms. Liefs van JEX

• 05 September 2007 - 07:26

Bri:

He Jo,

Heel gaaaaaf en heel herkenbaar daar in Australie. Poeehhhh ik moet nog 4 mnd maar dan mag ik ook.....

Veel plezier en tot snel!!
    Liefs
    Bri

• 05 September 2007 - 08:23

Femke:

Hey Meiden,
    Wat leuk leonie, dat je droom aan het waarmaken bent. Ben blij dat het goed met je gaat! Geniet van deze mooie reis en bijzondere ervaring!

Liefs Femke (van HOA!)

• 11 September 2007 - 07:25

Rob Van Buren:

Hoi Pien en Peo,
    Ik had jullie ouders beloofd eens op de site te kijken.
    Ziet er goed uit.
    geweldig die foto's allemaal.
    Dan is het op de beurs in Gorinchem maar behelpen met die hamburgers.
    Nog veel plezier, en ik zal met regelmaat volgen wat jullie zoal beleven.
    Ook groeten van Iedje.

Rob.